Szállítólevél készítése
Tartalomjegyzék
A szállítólevelek készítése a Készletkezelés modul Szállítólevelek menüpontjában történik. Az általános kezelési tudnivalók részben kifejtettek szerint a létrehozás elvégezhető az Előkészített szállítólevelek, továbbá a Véglegesített szállítólevelek menüpontból indítva is. Tényleges készletváltozás a szállítólevél véglegesítésével (nyomtatásával) hajtódik végre, méghozzá úgy, hogy a rendszer minden véglegesített szállítólevél “mögé” egy raktári kiadási bizonylatot készít automatikusan.
Amennyiben az értékesítési folyamatunkat az Értékesítés modulból indítottuk, és az ott rögzített Teljesítés bizonylat generálta a szállítólevelet, természetesen az azon szereplő adatok egy az egyben átmásolódnak a generált szállítólevélre. Ilyenkor nincs szükség új szállítólevél írására a Készlet modulban, hisz -persze ez több beállítástól is függ- a teljesítési bizonylat “Telephelyen kitárolva” vagy “Kiszállítás alatt” állapotban automatikusan létrehozza a szállítólevelet!
A rögzítés megkezdése
A szállítólevél tallózó ablakban a kívánt raktár és adóév kiválasztása után az Új adat gombra kattintva jelenik meg a szállítólevél ablaka.
Kötelező adatok
A szállítólevél elkészítéséhez és véglegesítéséhez beállítástól függően 4-5 alapadat megadása kötelező:
- A Szállítólevél fülön a partner kiválasztása, aki részére a szállítólevél készül. Ezt a
- Megnevezés mezőben a szállítólevél megnevezése (szabadon meghatározható)
- A Tételek fülön a kiszállítandó termékek
- A Mozgás dátum megadása szintén kötelező, azonban ezt az alapértelmezett rendszer dátummal automatikusan feltölti a program, természetesen módosítható.
- Mozgásnem kiválasztása, amennyiben a raktárhoz tartozó bizonylattömb beállításoknál jelöltük a “Mozgástípus kötelező” opciót
Minden termékhez definiált megjegyzés is automatikusan beemelésre kerül a Tétel megjegyzés szekcióba és a nyomtatott bizonylaton is megjelenik:
Amennyiben a kiadásra kerülő termék sorozatszám, sarzs szám vagy lejárati dátum azonosítással rendelkezik, akkor a kiválasztott termékhez a Sorozatszámok nevű szekcióban kell kiválasztani:
A kötelező adatok mellett minden szállítólevélre felvihető a fejléc és lábléc megjegyzés a Megjegyzés fülön.
Az Intrastat adatok a bizonylat fejében és a tételekhez ugyanúgy megadhatóak, mint a raktármozgató bizonylatoknál megismertük.
A nyomtatási formátum kiválasztása után [Nyomtatási kép] gombra kattintva megtekinthetjük a kinyomtatandó bizonylat előképét.
Felrakodási hely és szállítási cím
A Szállítólevél (alapformátum) formátumot használva a szoftver nem csak a cégadatoknál rögzített alapadatokat, hanem a adott raktár beállításainál megadott címet is feltünteti a bizonylaton, mint Felrakodási hely. Amennyiben eltér vevőnk számlázási és szállítási címe, a bizonylatrögzítő ablak Szállítólevél fülén a Szállítási címet, a Partner fülön pedig a vevő adatait válasszuk ki:
Természetesen ügyfeleink igényei szerint egyedi szállítólevél formátumokat is készítünk, így lehetséges, hogy Ön rendszerében eltérő nyomtatási formátumot (pl.: kiszedési lista, kitárolási diszpozíció külső logisztikai partner részére) használ. Például:
Raktárközi átadás
Amennyiben a szállítólevéllel raktárközi átadást szeretnénk végezni, akkor a bizonylaton a “Raktárközi átadás” fülön van lehetőségünk kijelölni az átvevő raktárat és megadni, hogy ott a bevételi bizonylat rögtön véglegesített státuszba készüljön, vagy csak tervezett állapotú mozgás jöjjön létre:
Amennyiben a szállítólevél az értékesítési folyamat részeként jött létre egy értékesítési Teljesítési bizonylatból, és a Teljesítés bizonylat “Szállítás” fülén olyan telephely lett kiválasztva, amihez átvevő raktár van rögzítve, akkor átvevő raktár automatikusan kitöltődik a generált szállítólevélen.
Véglegesítés
Amennyiben a Véglegesítéssel opció jelölve van, az gomb megnyomása után elindul a véglegesítés és a nyomtatás folyamata: megtörténik a készletmozgás, generálódik egy pdf példány a bizonylatból és nyomtatásra kerül:
A Nyomtatás nélkül lehetőséget is választjuk a véglegesítéskor, ekkor is megtörténik a pdf fájl generálása és csatolása, de valódi papíralapú nyomtatvány nem készül:
Sikeres véglegesítés után a pdf-et megtaláljuk a bizonylat megnyitása után a Csatolmányok fül alatt, ahonnan a dokumentumot kijelölve és a [Nézet] gombot megnyomva a beépített vagy a Windows alapértelmezett programjával megnyithatjuk és bármikor újranyomtathatjuk azt:
A kapcsolódó kiadási bizonylat
A szállítólevél által létrehozott raktári kiadási bizonylatot megtaláljuk a Véglegesített raktári mozgások menüpont alatt a raktár és az adóév kiválasztása után. A kiadás megnevezése megegyezik a szállítólevél megnevezésével, a Hivatkozás mezőben pedig a szállítólevél számát látjuk. Az ilyen módon létrejött kiadási bizonylatok nem rendelkeznek önálló bizonylatszámmal, a program a [Nézet] gomb megnyomása után a szállítólevél pdf csatolmányát nyitja meg: