KERESÉS

Menu

Csatolmányok kezelése

A CobraConto.Net rendszerben szinte minden bizonylattípushoz csatolható dokumentum. Igaz ez a partner és termék objektumokra is. Ezek a csatolmányok az adatbázisba kerülnek mentésre.

A 2022.4-es verzióban pontosan az alábbi helyeken tudunk csatolmányokat kezelni:

Modul Bizonylat / objektum
Értékesítés Teljesítés
Ajánlat
Rendelés
Számlakészítés Számla
Egyszerűsített számla
Készletkezelés Készletmozgás
Szállítólevél
Pénzügy Banki kivonat
Pénztár bizonylat
Vegyes bizonylat
Bejövő számla (szállító)
Kimenő számla (vevő)
Bekérő levél (díj és előlegbekérő)
Tárgyi eszköz Tárgyi eszköz adatlap
Munkalap Munkalap
Összetett munkalap
Beszerzés Beszerzési igény
Ajánlatkérés
Megrendelés
Teljesítés
Iktatás Bejövő és kimenő iratok
Bejövő számla érkeztetés
Termék Termék adatlap
Partner Partner adatlap

A csatolmányokat a bizonylatokon mindig a Csatolmányok fülön találjuk, ahol is áttekinthetjük, hozzáadhatunk vagy törölhetünk a csatolmányok listájából.

Generált csatolmányok

A rendszerben a bizonylatok nyomtatása során automatán, ún. generált PDF csatolmányok születnek, melyek a bizonylatok aktuális állapota szerint készülnek el. Az alábbi értékesítési ajánlat kétszer lett tehát nyomtatóra küldve, egyszer 9:16-kor, egyszer pedig 9:18-kor.

Az időben utolsó PDF lesz a bizonylat generált és alapértelmezett csatolmánya, melyet a táblázatban az “A” nevű oszlopba található pipa jelez:

Generált csatolmány nem törölhető a rendszerből.

Csatolmányok hozzáadás

A felhasználói felültről két módon tudunk csatolmányt hozzáadni egy bizonylathoz:

  1. Nyomjuk meg a Csatolmányok alsó menüsorán a [Hozzáadás] gombot, majd a megjelenő fájl tallózó ablakban válasszuk ki a csatolni kívánt fájlt, majd nyomjuk meg az [OK] gombot:

  2. Húzd és ejtsd módszerrel: ekkor egy vagy több kijelölt fájlt lenyomva tartott jobb egér gombbal egyszerűen a lista felületére húzunk a Windows Intézőből vagy a Total Commanderből, stb-ből:
  3. TWAIN kompatibilis scannerel beolvasva a [Beolvasás] gomb megnyomása után:

    Bármely módon is adtunk hozzá csatolmányt, azok a bizonylat mentésével rögzülnek be a program adatbázisába. Felhasználó által csatolt dokumentumok esetén a “Létrehozva” oszlopban a csatolt dokumentumok eredeti létrehozásának időpontját is tárolja a rendszer. A “Csatolva” oszlopban értelemszerűen a csatolás elvégzésének időpontját láthatjuk:

Csatolmányok megnyitása, mentése

A csatolt dokumentumot a Windows alapértelmezett alkalmazásával megnyitni a menüsoron található gombbal lehet, saját gépünkre mentést pedig a gomb megnyomásával végezhetjük el:

Csatolányok törlése

Nem generált csatolányokat a menüsor alján található  gombra kattintva törölhetünk a megjelenő megerősítő kérdésre [Igen]-t válaszolva:

Csatolányok távnyomtatása

Bővebben a Távnyomtásról szóló bejegyzésünkben: http://help.cobra.hu/index.php/2021/01/26/tavnyomtatas/#Csatolmanyok_kezelese

 

Csatolányok küldése emailben

A 2023.4-es verziótól a csatolmányok dedikált email küldési funkciót kaptak. Működése:

  • jelöljük ki a küldendő csatolmányt
  • kattintsunk a jelölt kis boríték ikonra
  • a megjelenő ablakon adjuk meg a címzettet és a levél szövegét
  • a levél tárgya alapértelmezetten a csatolmány neve, ez szerkeszthető
  • kattintsunk az [OK] gombra

Az elkészült üzenet a CobraConto.Net rendszer küldemény tárolójába kerül, ahonnan majd a levélküldő automata küldi ki a megadott címekre.

 

Print Friendly, PDF & Email
Top