KERESÉS

Menu

Cobra e-bizonylat

Összefoglaló

Az e-bizonylat megoldás célja összekötni több CobraConto.Net rendszert, adatcserét biztosítva számukra az alábbi bizonylatokhoz:

  • számla
  • raktári kiadás / szállítólevél
  • értékesítési teljesítés

 

A feladó oldal a fenti bizonylatokat e-bizonylatként küldi a fogadó cég részére, a fogadó cég pedig ezen bizonylatok raktári bevételezését vagy továbbszámlázását úgy végzi, hogy letölti a bizonylatokat a saját adatbázisába.

A megoldás technikailag 3 részből áll

  • A SOAP szabvány szerint működő IIS-n futó ASP.NET web service:  PackageDispatcher Web Service
  • az E-bizonylat plugin, mely a CobraConto.exe programba épülve biztosítja a felhasználói felületet és a web service-el való kommunikációt: Cobra.Conto.PackageDispatcher.dll
  • egy SQL Serveren hostolt adatbázis, mely a a felhasználó cégeket és a küldött bizonylatokat tárolja, a bizonylatok kezelésének logját tartalmazza

Kliens oldali beállítások

Amennyiben egy adatbázisban regisztráltuk a Cobra.Conto.PackageDispatcher.dll plugint, a felhasználói felületen, a Főmenüben új csomópont jelenik meg:

A Karbantartás / e-bizonylat kezelő beállítások útvonalon kell elvégezni a cégre vonatkozó paraméterezést:

  • Webszolgáltatás URL*: amely címen elérhető a Cobra PackageDispatcher Web Service
  • Webszolgáltatás azonosító: a létrehozott adatbázis [dbo].[Party]  táblájában kiosztott azonosító a cég részére
  • Új termék felvétele a terméktörzsbe: jelölve a bevételezés vagy továbbszámlázás művelet az adatbázisban nem található termékeket is rögzíti
  • Bizonylat pdf mentése csatolmányként: jelölve a bevételezés vagy továbbszámlázás művelet során létrehozott bizonylathoz csatolja a feladó cég által küldött pdf nyomtatási képet
  • Csomagküldő partnerek: azon partnereink listája, akiktől e-bizonylatot szeretnénk fogadni
    • Webszolgáltatás-azonosítója: a létrehozott adatbázis [dbo].[Party] táblájában kiosztott azonosító a küldő cég részére
    • Partner: a saját partnertörzsünkből tallózott partner, akitől a bizonylatokat fogadni fogjuk
    • Raktár: a partnertől való e-bizonylat alapján történő raktári bevételezés célraktára
    • Mozgástípus: a partnertől való e-bizonylat alapján történő raktári bevételezés mozgásneme
  • Csomagfogadó partnerek: azon partnereink listája, akiknek e-bizonylatot szeretnénk küldeni
    • Webszolgáltatás-azonosítója: a létrehozott adatbázis [dbo].[Party] táblájában kiosztott azonosító a fogadó cég részére
    • Partner: a saját partnertörzsünkből tallózott partner, akinek számára e-bizonylatot küldünk
    • T: jelölve a sorban felvett partner részére kiállított teljesítések e-bizonylatként lesznek továbbítva
    • Sz: jelölve a sorban felvett partner részére kiállított szállítólevelek e-bizonylatként lesznek továbbítva
    • I: jelölve a sorban felvett partner részére kiállított számlák e-bizonylatként lesznek továbbítva

 

e-bizonylat küldés

Amennyiben a kiállított számla, szállítólevél vagy teljesítés partnere szerepel a csomagfogadó partnerek listájában, a program részére e-bizonylatot fog küldeni:

  • teljesítési igazolás esetén: végelgesítve és “Szállításra átadva” státuszban mentve
  • szállítólevél esetén: véglegesítéskor
  • számla esetén: véglegesítéskor

 

e-bizonylat fogadás

Amennyiben szállító partnerünk e-bizonylatot küld részünkre, azt

  • raktárra vételezhetjük
  • továbbszámlázhatjuk

 

Bevételezés

A Főmenü / e-bizonylat / Bevételezés menüpontban végezhetjük el a cégünk részére kiállított bizonylatok alapján a raktári bevételezést.

A [Nézet] gombbal a küldött pdf csatolány tekinthető meg, a [Bevételezés] gombbal pedig a raktári bevét készítését indíthatjuk.

Lépések:

  1. kiválasztjuk a kívánt bizonylatot
  2. megnyomjuk a [Bevételezés] gombot
  3. a megjelenő ablakon megadjuk a készülő bevételi bizonylat adatait: raktár, ahova bevételezzük az árukat, adóév, mozgásnem, mozgási dátum

  4. az Importálandó bizonylat szekcióban láthatjuk a bizonylat fejadatait, tételeit. A mi adatbázisunkban nem szereplő cikkek sora sárga színnel jelölt:

  5. Az ablak alján két pipa látható:

    • Importált bizonylat archiválása a szerveren: bejelölve a bizonylat archiválásra kerül, ennek eredményeképp továbbszámlázás művelet már nem indítható rá. Amennyiben a bizonylat tételeit raktárra is vételezzük, majd tovább is fogjuk számlázni, vegyük ki a pipát.
    • Véglegesítés: a generált bevételi bizonylat véglegesített legyen-e
  6. Az [Indít] gombbal fejezzük be a műveletet, mely a megadott beállításoknak megfelelő raktári bevételi bizonylatot készít és az új termékek rögzítését is elvégzi, amennyiben az e-bizonylat beállításoknál ez van megadva.

 

Továbbszámlázás

A Főmenü / e-bizonylat / Továbbszámlázás menüpontban végezhetjük el a cégünk részére kiállított bizonylatok alapján a továbbszámlázást.

A [Nézet] gombbal a küldött pdf csatolány tekinthető meg, a [Továbbszámlázás] gombbal pedig a számla készítését indíthatjuk.

Lépések:

  1. kiválasztjuk a kívánt bizonylatot
  2. megnyomjuk a [Továbbszámlázás] gombot
  3. a megjelenő ablakon megadjuk a készülő számla adatait: adóév, számlatömb, deviza, a vevő, árszorzó (melyel a kapott bizonyaton szereplő árakat szorozzuk) és az import cálja:

    Az import célja lehet:

    • Új előkészített számla generálása
    • Meglévő előkészített számla kiegészítése: célja több kapott számla továbbszámlázása egy számlában. Ekkor a megjelenő 3pontos gombra kattintva ki kell választanunk azt az előkészített számlát, melyhez hozzáadjuk a kapott bizonylaton szereplő tételeket:

  4. az Importálandó bizonylat szekcióban láthatjuk a bizonylat fejadatait, tételeit. A mi adatbázisunkban nem szereplő cikkek sora sárga színnel jelölt:

  5. Az [Indít] gombbal fejezzük be a műveletet, mely a megadott beállításoknak megfelelően új előkészített számlát készít vagy meglévőhöz adja a téleket és az új termékek rögzítését is elvégzi, amennyiben az e-bizonylat beállításoknál ez van megadva.
  6. A sikeres művelet után megnyílik az újonnan létrehozott vagy bővített számla szerkesztő ablaka, melyet a szokásos módon szerkeszthetünk, végelegesíthetünk, ha kell.
  7. Fontos: a továbbszámlázás művelet mindenképp archiválja a feldolgozott e-bizonylatot, így azt bevételzni már nem lesz módunk.

 

Cobra PackageDispatcher Web Service telepítés

Előfeltételek

  • A helyi Windows Servert, SQL Servert és hálózati kapcsolatokat ismerő rendszergazda. Ha Ön nincs ezen ismereteknek birtokában, _ne_ kezdjen neki a műveleteknek. A helytelenül elvégzett műveletekből eredő károkért és/vagy veszteségért való felelősséget a Cobra Computer Kft. kifejezetten kizárja.
  • Minimum Windows Server 2012
  • Kiszolgálói szerepkörök:
    • Webkiszolgáló (IIS) (Web Server IIS)
      • Webkiszolgáló (Web Server)
        • Állapot és diagnosztika (Health and Diagnostic)
          • HTTP-naplózás (http Logging)
        • Általános http-szolgáltatások (Common HTTP Features)
          • Alapértelmezett dokumentum (Default Document)
          • HTTP-hibák (HTTP Errors)
          • Könyvtár tallózás (Directory Browsing)
          • Statikus tartalom (Static Content)
        • Biztonság (Security)
          • Kérelmek szűrése (Request Filtering)
        • Alkalmazásfejlesztés (Application Development)
          • .NET kiterjeszthetőség 4.5/4.6/4.7/4.8 (.NET Extensibility 4.5/4.6/4.7/4.8)
          • NET 4.5/4.6/4.7/4.8
          • ISAPI-bővítmények (ISAPI Extensions)
          • ISAPI-szűrők (ISAPI Filters)
        • Kiszolgáló eszközök (Management Tools)
          • IIS-kezelő konzol (IIS Management Console)

Szerveren könyvtár létrehozás

A Cobra.Web.PDWS.zip fájlt tömörítsük ki abba a könyvtárba, ahonnan a webservice-t működtetni szeretnénk (pl. c:\inetpub\wwwroot\ vagy c:\WAPI).

A könyvtáron belül:

  • a bin könyvtárba kerüljenek a .dll kiterjesztésű fájlok

  • a gyökerébe pedig az összes .asmx, .aspx és a config fájl

  • Amennyiben a szöveges log-ot is ebben a könyvtárban fogja tárolni, érdemes egy külön LOG mappát létrehozni erre a célra

 

Adatbázis létrehozás

A Db könyvtárban található db_create_script.sql futtatásával.

 

Az adatcserében résztvevő cégek rögzítése

A létrehozott adatbázis [dbo].[Party] táblájában szükséges rögzíteni az adatcserében résztvevő cégeket:

  • Id: az adott cég azonosítására szolgáló max 40 karakteres szöveg
  • Name: az adott cég neve, max 128 karakteres szöveg
  • Sender: 1 = küldhet bizonylatot, 0 = nem küldhet bizonyatot
  • Receiver: 1 = fogadhat bizonylatot, 0 = nem fogadhat bizonyatot

 

Logolás

A WAPI alkalmazás 2 szintű logolást végez:

  1. szöveges fájlba, melynek elérési útját a Web.config fájlban kell megadni az ErrorLogFile beállításnál:

  2. A létrehozott adatbázisba

 

Web.config

Az ASP.Net alkalmazások, így a Cobra PackageDispatcher Web Service központi konfigurációja is ebben a fájlban található.

Alkalmazás beállítás neve Magyarázata
AuthUser Jogosultság ellenőrzéshez szükséges felhasználónév
AuthPassword Jogosultság ellenőrzéshez szükséges jelszó
ValidationCode Már nincs használatban
Server A létrehozott adatbázist tartalmazó SQL Server instance neve
catalog A létrehozott adatbázis neve
LogServer  A létrehozott adatbázist tartalmazó SQL Server instance neve ide is
LogCatalog A létrehozott adatbázis neve is
ErrorLogFile A szöveges hiba logolásra szolgáló fájl elérési útja

 

IIS új webhely hozzáadása

Figyelem! A leírás ez esetben nem pótolja az IIS adminisztrációjának és a helyi hálózati működés ismerteit! Ha Ön nincs ezen ismereteknek birtokában, _ne_ kezdjen neki a műveleteknek. A helytelenül elvégzett műveletekből eredő károkért és/vagy veszteségért való felelősséget a Cobra Computer Kft. kifejezetten kizárja.

  1. Right Click the Site and Click “Add Website…”

  2. On the Add Website window type the Site Name and Select the Website Files and Select the IP Address
    1. Type the domain name in “Site name
    2. It is better to create a dedicated Application pool for a website, but You can use an existing application pool. Select an application pool or keep is the default to create new application pool same name as sitename. Requirements:
      1. .NET CLR version: v4.0
      2. Menaged pipeline mode: Integrated
    3. Select your site’s files path by clicking “Physical path
    4. Binding / Type: Select protocol to configure (eg: http or https)
    5. Binding / IP address: Select ip address from drop list to set dedicated ip for site or keep is the default to use shared ip.
    6. Binding / Port: Enter port on which site will be accessible for users.
    7. Binding / Host name: Enter you actual domain name you want to use, or leave it empty for accessing the website only with ip:port.
      Example:

  3. Verify the configuration: To verify configuration you can simply access the site in a web browser. Eg.: http://localhost:8082/ProductService.asmx?wsdl

Print Friendly, PDF & Email
Top