KERESÉS

Menu

Szállítólevél készítése

A szállítólevelek készítése a Készletkezelés modul Szállítólevelek menüpontjában történik. Az általános kezelési tudnivalók részben kifejtettek szerint a létrehozás elvégezhető az Előkészített szállítólevelek, továbbá a Véglegesített szállítólevelek menüpontból indítva is. Tényleges készletváltozás a szállítólevél véglegesítésével (nyomtatásával) hajtódik végre, méghozzá úgy, hogy a rendszer minden véglegesített szállítólevél “mögé” egy raktári kiadási bizonylatot készít automatikusan.

Amennyiben az értékesítési folyamatunkat az Értékesítés modulból indítottuk, és az ott rögzített Teljesítés bizonylat generálta a szállítólevelet, természetesen az azon szereplő adatok egy az egyben átmásolódnak a generált szállítólevélre. Ilyenkor nincs szükség új szállítólevél írására a Készlet modulban, hisz -persze ez több beállítástól is függ- a teljesítési bizonylat “Telephelyen kitárolva” vagy “Kiszállítás alatt” állapotban automatikusan létrehozza a szállítólevelet!

 

A rögzítés megkezdése

A szállítólevél tallózó ablakban a kívánt raktár és adóév kiválasztása után az Új adat gombra kattintva jelenik meg a szállítólevél ablaka.

Kötelező adatok

A szállítólevél elkészítéséhez és véglegesítéséhez beállítástól függően 4-5 alapadat megadása kötelező:

  • A Szállítólevél fülön a partner kiválasztása, aki részére a szállítólevél készül. Ezt a
  • Megnevezés mezőben a szállítólevél megnevezése (szabadon meghatározható)
  • A Tételek fülön a kiszállítandó termékek
  • A Mozgás dátum megadása szintén kötelező, azonban ezt az alapértelmezett rendszer dátummal automatikusan feltölti a program, természetesen módosítható.
  • Mozgásnem kiválasztása, amennyiben a raktárhoz tartozó bizonylattömb beállításoknál jelöltük a “Mozgástípus kötelező” opciót

Minden termékhez definiált megjegyzés is automatikusan beemelésre kerül a Tétel megjegyzés szekcióba és a nyomtatott bizonylaton is megjelenik:

Amennyiben a kiadásra kerülő termék sorozatszám, sarzs szám vagy lejárati dátum azonosítással rendelkezik, akkor a kiválasztott termékhez a Sorozatszámok nevű szekcióban kell kiválasztani:

 

A kötelező adatok mellett minden szállítólevélre felvihető a fejléc és lábléc megjegyzés a Megjegyzés fülön.

 

Az Intrastat adatok a bizonylat fejében és a tételekhez ugyanúgy megadhatóak, mint a raktármozgató bizonylatoknál megismertük.

A nyomtatási formátum kiválasztása után [Nyomtatási kép] gombra kattintva megtekinthetjük a kinyomtatandó bizonylat előképét.

Felrakodási hely és szállítási cím

Szállítólevél (alapformátum) formátumot használva a szoftver nem csak a cégadatoknál rögzített alapadatokat, hanem a adott raktár beállításainál megadott címet is feltünteti a bizonylaton, mint Felrakodási hely. Amennyiben eltér vevőnk számlázási és szállítási címe, a bizonylatrögzítő ablak Szállítólevél fülén a Szállítási címet, a Partner fülön pedig a vevő adatait válasszuk ki:

Természetesen ügyfeleink igényei szerint egyedi szállítólevél formátumokat is készítünk, így lehetséges, hogy Ön rendszerében eltérő nyomtatási formátumot (pl.: kiszedési lista, kitárolási diszpozíció külső logisztikai partner részére) használ. Például:

Raktárközi átadás

Amennyiben a szállítólevéllel raktárközi átadást szeretnénk végezni, akkor a bizonylaton a “Raktárközi átadás” fülön van lehetőségünk kijelölni az átvevő raktárat és megadni, hogy ott a bevételi bizonylat rögtön véglegesített státuszba készüljön, vagy csak tervezett állapotú mozgás jöjjön létre:

Amennyiben a szállítólevél az értékesítési folyamat részeként jött létre egy értékesítési Teljesítési bizonylatból, és a Teljesítés bizonylat “Szállítás” fülén olyan telephely lett kiválasztva, amihez átvevő raktár van rögzítve, akkor átvevő raktár automatikusan kitöltődik a generált szállítólevélen.

Véglegesítés

Amennyiben a Véglegesítéssel opció jelölve van, az  gomb megnyomása után elindul a véglegesítés és a nyomtatás folyamata: megtörténik a készletmozgás, generálódik egy pdf példány a bizonylatból és nyomtatásra kerül:

A Nyomtatás nélkül lehetőséget is választjuk a véglegesítéskor, ekkor is megtörténik a pdf fájl generálása és csatolása, de valódi papíralapú nyomtatvány nem készül:

 

Sikeres véglegesítés után a pdf-et megtaláljuk a bizonylat megnyitása után a Csatolmányok fül alatt, ahonnan a dokumentumot kijelölve és a [Nézet] gombot megnyomva a beépített vagy a Windows alapértelmezett programjával megnyithatjuk és bármikor újranyomtathatjuk azt:

A kapcsolódó kiadási bizonylat

A szállítólevél által létrehozott raktári kiadási bizonylatot megtaláljuk a Véglegesített raktári mozgások menüpont alatt a raktár és az adóév kiválasztása után. A kiadás megnevezése megegyezik a szállítólevél megnevezésével, a Hivatkozás mezőben pedig a szállítólevél számát látjuk. Az ilyen módon létrejött kiadási bizonylatok nem rendelkeznek önálló bizonylatszámmal, a program a [Nézet] gomb megnyomása után a szállítólevél pdf csatolmányát nyitja meg:

 

Print Friendly, PDF & Email
Top