Csatolmányok kezelése
Tartalomjegyzék
A CobraConto.Net rendszerben szinte minden bizonylattípushoz csatolható dokumentum. Igaz ez a partner és termék objektumokra is. Ezek a csatolmányok az adatbázisba kerülnek mentésre.
A 2022.4-es verzióban pontosan az alábbi helyeken tudunk csatolmányokat kezelni:
Modul | Bizonylat / objektum |
Értékesítés | Teljesítés |
Ajánlat | |
Rendelés | |
Számlakészítés | Számla |
Egyszerűsített számla | |
Készletkezelés | Készletmozgás |
Szállítólevél | |
Pénzügy | Banki kivonat |
Pénztár bizonylat | |
Vegyes bizonylat | |
Bejövő számla (szállító) | |
Kimenő számla (vevő) | |
Bekérő levél (díj és előlegbekérő) | |
Tárgyi eszköz | Tárgyi eszköz adatlap |
Munkalap | Munkalap |
Összetett munkalap | |
Beszerzés | Beszerzési igény |
Ajánlatkérés | |
Megrendelés | |
Teljesítés | |
Iktatás | Bejövő és kimenő iratok |
Bejövő számla érkeztetés | |
Termék | Termék adatlap |
Partner | Partner adatlap |
A csatolmányokat a bizonylatokon mindig a Csatolmányok fülön találjuk, ahol is áttekinthetjük, hozzáadhatunk vagy törölhetünk a csatolmányok listájából.
Generált csatolmányok
A rendszerben a bizonylatok nyomtatása során automatán, ún. generált PDF csatolmányok születnek, melyek a bizonylatok aktuális állapota szerint készülnek el. Az alábbi értékesítési ajánlat kétszer lett tehát nyomtatóra küldve, egyszer 9:16-kor, egyszer pedig 9:18-kor.
Az időben utolsó PDF lesz a bizonylat generált és alapértelmezett csatolmánya, melyet a táblázatban az “A” nevű oszlopba található pipa jelez:
Generált csatolmány nem törölhető a rendszerből.
Csatolmányok hozzáadás
A felhasználói felültről két módon tudunk csatolmányt hozzáadni egy bizonylathoz:
- Nyomjuk meg a Csatolmányok alsó menüsorán a [Hozzáadás] gombot, majd a megjelenő fájl tallózó ablakban válasszuk ki a csatolni kívánt fájlt, majd nyomjuk meg az [OK] gombot:
- Húzd és ejtsd módszerrel: ekkor egy vagy több kijelölt fájlt lenyomva tartott jobb egér gombbal egyszerűen a lista felületére húzunk a Windows Intézőből vagy a Total Commanderből, stb-ből:
- TWAIN kompatibilis scannerel beolvasva a [Beolvasás] gomb megnyomása után:
Bármely módon is adtunk hozzá csatolmányt, azok a bizonylat mentésével rögzülnek be a program adatbázisába. Felhasználó által csatolt dokumentumok esetén a “Létrehozva” oszlopban a csatolt dokumentumok eredeti létrehozásának időpontját is tárolja a rendszer. A “Csatolva” oszlopban értelemszerűen a csatolás elvégzésének időpontját láthatjuk:
Csatolmányok megnyitása, mentése
A csatolt dokumentumot a Windows alapértelmezett alkalmazásával megnyitni a menüsoron található gombbal lehet, saját gépünkre mentést pedig a gomb megnyomásával végezhetjük el:
Csatolányok törlése
Nem generált csatolányokat a menüsor alján található gombra kattintva törölhetünk a megjelenő megerősítő kérdésre [Igen]-t válaszolva:
Csatolányok távnyomtatása
Bővebben a Távnyomtásról szóló bejegyzésünkben: http://help.cobra.hu/index.php/2021/01/26/tavnyomtatas/#Csatolmanyok_kezelese
Csatolányok küldése emailben
A 2023.4-es verziótól a csatolmányok dedikált email küldési funkciót kaptak. Működése:
- jelöljük ki a küldendő csatolmányt
- kattintsunk a jelölt kis boríték ikonra
- a megjelenő ablakon adjuk meg a címzettet és a levél szövegét
- a levél tárgya alapértelmezetten a csatolmány neve, ez szerkeszthető
- kattintsunk az [OK] gombra
Az elkészült üzenet a CobraConto.Net rendszer küldemény tárolójába kerül, ahonnan majd a levélküldő automata küldi ki a megadott címekre.