Gyakran ismételt kérdések és válaszok
Hogyan lehet az adatbázist menteni?
A mentés elvégzésére három lehetőség van.
- A program telepített könyvtárában talál egy Cobra.Db.Creator.exe satelit programot, amelyet elindítva, az adatbázishoz való kapcsolódás után, megjelenik egy ablak. Az ablakban a módosítás gombra kattintva, a mentés fülön végezheti el az adatbázis mentését.
- Létezik egy beépített script, amelyet a számítógép feladat ütemezésébe lehet beállítani, így beállított időpontban lefut az adatbázis mentése. A script paraméterezése konzulensi feladat. Ügyfélszolgálatunkon tud időpontot egyeztetni.
- Saját felelősségre használható az interneten megtalálható bármely harmadik fél által gyártott SQL adatbázis mentő program. Ezek beüzemelésében rendszergazdája tud segíteni.
Hogyan lehet külső PDF olvasót beállítani a csatolmányok megjelenítéséhez?
Alul rákattintunk a fogaskerék ikonra (beállítások), majd a megnyíló ablakban kipipáljuk a Külső PDF alkalmazás használata beállítást.
Hogyan tudok módosító okiratot készíteni?
- A Véglegesített számlák ablakban jelöljük ki a módosítani kívánt számlát és nyomjuk meg a Módosító okirat gombot
- A megjelenő ablak fejlécén látható, mely számla módosítását kezdeményeztük. A vevő adatai automatán kitöltésre kerülnek az eredeti számla alapján
- Ezután emeljük be a módosítani kívánt számlatételt az Import gomb Számlatétel opciójából valamely lehetőségét választva:
- jóváírás vagy visszáru
- tétel módosítás (pl.: rossz a megadott mennyiség vagy egységár)
- utólagos kedvezmény számlázása
- Bármely lehetőséget is választjuk, a megjelenő tételválasztó ablakban csak és kizárólag a módosításra kijelölt eredeti számla tételei közül választhatunk, mint módosítandó tétel.
- A kiválasztás után a program az alábbi lehetőségek szerint jár el:
- Jóváírás / Visszáru esetén a kijelölt tétel az eredetihez képest mínusz mennyiséggel kerül a módosító számlára. Amennyiben az eredeti számla tételhez raktármozgás kapcsolódott, úgy most ellentétes előjelű (vagyis bevételezés) raktármozgás fog generálódni a módosító okirattal együtt:
- Módosítás esetén a helyesbítés szabályainak megfelelően 2 tétel kerül a módosító bizonylatra: az eredeti tétel mínusz mennyiséggel, majd a módosító tétel. A második módosító tételen tudjuk rögzíteni a helyesbítést, vagyis például a helyes egységárat vagy mennyiséget.
- Utólagos kedvezmény számlázása esetén az eredeti tétel kiválasztása után egy “Utólagos kedvezmény” megnevezésű sor kerül a számlára
- A módosító tétel megjegyzés mezőjébe a szoftver automatikusan feltünteti az eredeti tétel megnevezését, az eredeti bizonylatszámot és az eredeti tétel sorszámát.
- Véglegesítsük a módosító okiratot.
Mi az a számlaláncolat?
A NAV Online Számla Rendszer egy gazdasági eseményhez tartozó számlákat (pl.: kiállítunk egy számlát és ezt módosítjuk, akár többször is) egy láncolatnak, vagyis egymáshoz tartozó bizonylatokként értelmezi és jelentésüket is így várja el. A láncolat tagjának mindig hivatkoznia kell a korábbi bizonylatra, amit ő módosít vagy sztornóz, sőt a jelentésben a későbbi számlák tételeinek sorszámozása sem egytől indul, hanem az eggyel előző számla tételszámának folytatásaként. A NAV számaláncolat fogalma több működésbeli megszorítást is eredményez:
- Nem lehetséges a számlalánc egy későbbi tagját feladni, ha a korábbi lánctagok valamelyike nem feladott még
- Az eredeti számla tételének módosítása nem történet az eredeti tétel cseréjével, hanem csak úgy, hogy a módosító számla ÉS az eredeti számla tételeinek együttes hatásaként kell a kívánt módosítást eredményeznie
- Nem ajánlott (figyelmeztetést ad a NAV) új mínusz értékű számlát készíteni, hanem azt mindig egy korábbi számla módosításaként vagy érvénytelenítéseként rögzíteni
A számlaláncolat kezelésére a CobraConto.Net program kiválóan alkalmas, amennyiben használjuk a beépített érvénytelenítés és módosítás funkciókat.
teszt
teszt