Összetett munkalapok
Tartalomjegyzék
Az összetett munkalapok több fázisban elvégzett, komplexebb munkafolyamatok adminisztrációjára szolgálnak. A munkalapon rögzített tevékenységek egy vagy több eszközhöz is kapcsolódhatnak.
Kötelezően megadandó adatok
- Típus: a Karbantartás/Munkalap típus menüpontban megadott típusok közül választhatunk
- Bejelentve: a munkavégzési igény bejelentésének dátuma
- Felelős: a Karbantartás/Munkavégzők táblában megadott személyek közül választhatunk
- Leírás: kötelező szabad szöveges mező a szolgáltatás jellegének, módjának, hibajelenségnek, egyéb szükséges adatok, stb. megadására
- Partner: a szolgáltatás megrendelőjét/fizetőjét kiválaszthatjuk a partnertörzsből, de rögzítés nélkül egyszerűen kitöltve a mezőt is megadhatjuk a partnert
Ezen adatok megadása után már rögzíthető a munkalap.
További munkalap adatok
- Megrendelő levél: a Karbantartás/Megrendelés levél paraméterek menüpontban rögzített megrendelő formátumok közül választhatunk, amennyiben a munka megkezdése előtt megrendelést szeretnénk nyomtatni/aláíratni az ügyféllel
- Munkavégzés ideje: a vállalt szolgáltatás kezdő és záró időpontját adhatjuk meg dátum + óra:perc adatokkal
- Munkavégzési cím adatok: a Számlázási címtől eltérő munkavégzési cím rögzítésére szolgál, telephelyi munkavégzés esetén üres
- Jellemzők: munkalapra rögzíthető jellemzők megadására szolgál. A jellemzők létrehozása, kezelése a Jellemzők című bejegyzésben részletesen olvasható.
- Elérhetőségek: rögzített partner kiválasztása esetén a Kommunikációs csatornák menüpontban megadottak alapján feltölti a rendszer, de szükség esetén kézzel is megadható az adatok
Ügyfél eszközök
Amennyiben a munkavégzés egy vagy több ügyfél által tulajdonolt eszközhöz kapcsolódik, rögzítsük ezeket ebben a szekcióban:
Egyéb adatok
Kiegyenlítés adatok: már leszámlázott munkalap esetén a kiállított számla száma és kiállítási dátuma mellett a Fizetési teljesítés ellenőrzés funkció futtatása után a kapcsolódó számla kiegyenlítés adatait is láthatjuk
Egyéb adatok: a szekcióban adhatóak meg szabad szöveges módon a munkalapra rögzíthető egyéb adatok. A megnevezések a Karbantartás/Egyéb adatok menüpontban rögzíthetők.
Munkafázisok és tételek
A normál munkalapon munkafázisonként rögzíthetünk :
- munkaműveletet
- munkavégzőt
- kapcsolódó eszközt
- munkavégzés dátumát
- leírást
- állapotot
Minden munkafázishoz külön rögzíthetjük a tételeket. Tétel rögzítése nem kötelező, hisz nem biztos, hogy a megrendelés felvétele vagy a munka megkezdése előtt pontosan tudjuk ezeket.
A tétek választhatóak a terméktörzsből (ekkor a terméknél rögzített listaár vagy a partnerre vonatkozó szerződéses ár, a mennyiségi egység és az ÁFA% is betöltődik) vagy kézzel is beírhatóak ezek az adatok.
Az “Elszámolás” oszlopban kiválasztott Elszámolás típus feltölti a munkavégző kollégával/alvállalkozóval való %-os elszámolás értékét és “Sz” (számlázandó) oszlop jelöltségét is beállítja. Ezek kézzel szintén felülbírálhatóak.
A számlázandó típusú munkalap esetén rögzített tételek kerülnek a számlára, amennyiben a tételsor végén látható “Sz” oszlop ki van pipálva.
Megrendelő levél és munkalap nyomtatása
A kötelező adatok kitöltése után a munkalap rögzíthető, és a folyamattól függően megrendelő levél és/vagy munkalap nyomtatható.
Az aktuális munkalap kijelölése után a munkalapok tallózó ablakában a Munkalap nyomtatás vagy a Megrendelő nyomtatás opció választható:
Megrendelő levél kiküldése e-mailen
A Megrendelő küldése gombot megnyomva a tallózó ablakon, a kijelölt munkalapon rögzített kapcsolattartási e-mail címre, a munkalapon megadott megrendelő sablont kitöltve és PDF-ként mellékelve küldhetünk e-mail partnerünknek.
Az Email ellenőrzés gombot megnyomva áttekinthetjük a generált e-maileket, azok státuszát (küldendő/kiküldve/sikertelen/küldés alatt) és ellenőrizhetjük a mellékleteket is:
Munkalap lezárása
A szolgáltatás elvégzése után a munkalap lezárt állapotba helyezhető, amennyiben a Lezárással opciót jelölve mentjük el:
Lezárt munkalap már csak olvasásra nyitható meg, azon adatot módosítani nem lehet.