KERESÉS

Menu

Vevői rendelés rögzítése

Értékesítési folyamatot kezdhetünk az Értékesítés / Megrendelések menüpontban ajánlat kiadása nélkül is, rögtön vevői megrendelést rögzítve a CobraConto.Net rendszerben.

Véglegesített megrendelések

Az ablakban hozhatunk létre új megrendelést és itt kereshetjük ki a már rögzített rendeléseket:

Az ablak oszlopaiban a következő adatok láthatóak:

  • Nr.: adott állományon belül a bizonylat sorszáma
  • Bizonylatszám
  • Á: állapot: élő / törölt
  • Teljesítés: a megrendelés teljesítésének pillanatnyi állapota: teljesítetlen / teljesítés alatt / teljesített
  • Megrendelő neve
  • Címzett: eltérhet a megrendelőtől
  • Ügynök: amennyiben a bizonylaton rögzítésre került megbízott (szerződéses) értékesítő, itt látható
  • Kapcsolattartó: a megrendelő kapcsolattartója
  • Rendelés kelte
  • Határidő: a bizonylat fejadataként megadott határidő
  • Nettó érték
  • Deviza
  • E: előleg szükséges vagy nem
  • G: történt-e előleg bekérő generálása a megrendeléshez
  • F: a kapcsolódó előleg bekérő kiegyenlítésre került-e

Új rendelés rögzítése

Válasszunk adóévet és állományt, majd nyomjuk meg az Új adat gombot!

Fejadatok

Első lépésként töltsük ki a bizonylat fejadatait: partner adatok, ügylet típus, fizetési mód, nyelv, rendelés kelte és teljesítési határidő dátumai, a bizonylat devizája és a majdan kiállítandó számla devizaneme.

A további füleken elérhetőségek, ügyfélazonosítók, bizonylatjellemzők, ügynök, projekt és egyéb adatok is megadhatóak, melyeket itt az egyszerűség kedvéért nem részletezünk.

A bejövő megrendelés száma (PO)

Az ügyfél megrendelésén (PO vagy purchase order) látható bizonylatszám  szám az Egyéb adatok / Rendelés fülön adható meg:

Tételek megadása

A megrendelés tételeinél már meg kell adni, hogy mely raktárból szándékszunk kiszolgálni a vevőt. Amennyiben a kiválasztott vevőhöz tartozik használandó árforma, használt azonosító típus, akkor a termék tallózásakor a rendszer ezen adatok szerint fogja megjeleníteni a termékek listáját. Esetünkben a partner árformája a “Nagyker ár”, használt termékazonosítója pedig a vonalkód:salesorder

Ezen adatok mellett láthatjuk minden termék esetén az éppen készleten lévő, a megrendelt és a beszerzés alatt lévő mennyiségeket is.

A terméket kiválasztva a tételsorra felkerül annak neve (a kiválasztott nyelv szerint!) és egységára. Adjuk meg a mennyiséget és az esetleges kedvezményt:

Amint látható, a bizonylatra fel fog kerülni a saját cégünk alapértelmezett azonosító típusának értéke és a partner által értelmezhető azonosító is.

Adott tételhez megadhatunk termékjellemzőket, megjegyzést és ütemezett teljesítési határidőket is:

Csoportos termékbevitel

[reblex id=’6613′]

 

Szállítási cím

A megrendelés bizonylaton eltérhet a megrendelő és a címzett partner. A Címzett adatait a Szállítás fülön adhatjuk meg:

Megrendelés véglegesítése

Minden szükséges adat megadása után véglegesíthetjük és nyomtathatjuk a megrendelést. A nyomtatási kép PDF-ként mentésre kerül a bizonylat csatolmányai közé.

salesorder_print

A véglegesített megrendelés módosítása

A megrendelés bármely teljesítési státuszában lehetőség van a megrendelést módosítani (például új tételeket felvenni) és menteni. A változtatott verzióból nyomtathatunk új bizonylatot, ez szintén mentésre kerül.

 

Print Friendly, PDF & Email
Top