Egyszerűsített munkalapok
Tartalomjegyzék
Az egyszerűsített munkalapok egyszeri, egy munkavégző által egy fázisban elvégezhető szolgáltatások kezelésére alkalmasak.
Rögzítésüket a Főmenü / Munkalap / Egyszerűsített munkalapok / Előkészített vagy Véglegesített munkalapok áttekintő ablakból indíthatjuk.
Véglegesített munkalapok áttekintő ablak
Az áttekintő ablak a kiválasztott adóév és kiválaszott állományban található munkalapokról jeleníti meg a fő információkat:
Oszlop megnevezése | Magyarázat |
Bizonylatszám | A bizonylat véglegesítés során kapott sorszáma |
Bejelentve | Az ügyfél bejentésének (hiba, rendelés) dátuma |
Határidő | A munka elvégzésének dátuma |
Számlaszám | Számlázott munkalap esetén a generált vagy a kézi számla bizonylatszáma |
Leírás | A munkafelvevő által rögzített rövid leírás első sora |
Munkavégző | A munkalapon megjelölt munkavégző |
Partner | A munkalapon megadott ügyfél |
Típus | A munkalap típusa (rendszerenként egyedileg definiált) |
A munkalapon megadott ügyfél kapcsolattartási email cím | |
S | A munkalap státusza: – Aktív – Törölt |
T | Távnyomtatásra jelölt-e |
TS | Távnyomtatás státusza |
Állomány azonosító (Opcionálisan megjeleníthető) | A munkalap állomány belső Id-je |
Avatár azonosító (Opcionálisan megjeleníthető) | A munkalap Avatar.Id-je |
Azonosító (Opcionálisan megjeleníthető) | A munkalap belső Id-je |
Hivatkozás (Opcionálisan megjeleníthető) | A megrendelő nyomtatványra kerülő hivatkozási szám, melyet az ügyfél is ismer |
Munkavégző email cím (Opcionálisan megjeleníthető) | A munkalapon megjelölt munkavégző email címe |
Nr (Opcionálisan megjeleníthető) | A munkalap állományon belüli sorszáma |
Partner azonosító (Opcionálisan megjeleníthető) | A munkalapon megadott ügyfél belső Partner.Id-je |
Jellemző név (Opcionálisan megjeleníthető) | Az áttekintő ablakon megadott Jellemző neve kerül az oszlop fejlécébe, a munkalapon megadott érték pedig a mezőbe. |
Számla avatár azonosító (Opcionálisan megjeleníthető) | Számlázott munkalap esetén a generált számla Avatar.Id-je |
Funkciók
Számlázás: http://help.cobra.hu/index.php/2016/07/25/munkalap-szamlazasa/
Nyomtatás: A kiválasztott munkalaphoz tartozó megrendelő vagy munkalap nyomtatványt készíthetjük el a manüpontból.
Email:
- Megrendelő küldése: a munkalapohoz tartozó megrendelő nyomtatványt küldhetjük PDF csatolmányként emailben az ügyfél részére.
- Munkalap küldése munkavégzőnek: a munkalapon megjelölt munkavégző kolléga részére a munkalap nyomtatványt küldhetjük PDF csatolmányként emailben.
- Munkalaphoz tartozó e-mailek: a fenti két menüpontból küldött emailek listáját nézhetjük át (mikor, milyen mail címre, mi került kiküldésre)
Távnyomtatás: http://help.cobra.hu/index.php/2016/07/22/egyszerusitett-munkalapok/#Tavnyomtatas
Munkalapon kötelezően megadandó adatok
- Típus: a Karbantartás/Munkalap típus menüpontban megadott típusok közül választhatunk
- Bejelentve: a munkavégzési igény bejelentésének dátuma
- Munkavégző: a Karbantartás/Munkavégzők táblában megadott személyek közül választhatunk
- Leírás: kötelező szabad szöveges mező a szolgáltatás jellegének, módjának, hibajelenségnek, egyéb szükséges adatok, stb. megadására
- Partner: a szolgáltatás megrendelőjét/fizetőjét kiválaszthatjuk a partnertörzsből, de rögzítés nélkül egyszerűen kitöltve a mezőt is megadhatjuk a partnert
Ezen adatok megadása után már rögzíthető a munkalap.
További munkalap adatok
- Megrendelő levél: a Karbantartás/Megrendelés levél paraméterek menüpontban rögzített megrendelő formátumok közül választhatunk, amennyiben a munka megkezdése előtt megrendelést szeretnénk nyomtatni/aláíratni az ügyféllel
- Munkavégzés ideje: a vállalt szolgáltatás kezdő és záró időpontját adhatjuk meg dátum + óra:perc adatokkal
- Munkavégzési cím adatok: a Számlázási címtől eltérő munkavégzési cím rögzítésére szolgál
- Jellemzők: munkalapra rögzíthető jellemzők megadására szolgál. A jellemzők létrehozása, kezelése a Jellemzők című bejegyzésben részletesen olvasható.
- Elérhetőségek: rögzített partner kiválasztása esetén a Kommunikációs csatornák menüpontban megadottak alapján feltölti a rendszer, de szükség esetén kézzel is megadható az adatok
Egyéb adatok fül
Kiegyenlítés adatok: már leszámlázott munkalap esetén a kiállított számla száma és kiállítási dátuma mellett a Fizetési teljesítés ellenőrzés funkció futtatása után a kapcsolódó számla kiegyenlítés adatait is láthatjuk
Egyéb adatok: a szekcióban adhatóak meg szabad szöveges módon a munkalapra rögzíthető egyéb adatok. A megnevezések a Karbantartás/Egyéb adatok menüpontban rögzíthetők.
Tételek
A munkalap keretében végzett szolgáltatások és felhasznált anyagok rögzítésére a Tételek fülön van lehetőség. Tétel rögzítése nem kötelező, hisz nem biztos, hogy a megrendelés felvétele vagy a munka megkezdése előtt pontosan tudjuk ezeket:
A tétek választhatóak a terméktörzsből (ekkor a terméknél rögzített listaár vagy a partnerre vonatkozó szerződéses ár, a mennyiségi egység és az ÁFA% is betöltődik) vagy kézzel is beírhatóak ezek az adatok.
Az “Elszámolás” oszlopban kiválasztott Elszámolás típus feltölti a munkavégző kollégával/alvállalkozóval való %-os elszámolás értékét és “Sz” (számlázandó) oszlop jelöltségét is beállítja. Ezek kézzel szintén felülbírálhatóak.
A számlázandó típusú munkalap esetén rögzített tételek kerülnek a számlára, amennyiben a tételsor végén látható “Sz” oszlop ki van pipálva.
Megrendelő levél és munkalap nyomtatása
A kötelező adatok kitöltése után a munkalap rögzíthető, és a folyamattól függően megrendelő levél és/vagy munkalap nyomtatható.
Az aktuális munkalap kijelölése után a munkalapok tallózó ablakában a Nyomtatás / Megrendelő nyomtatása vagy Munkalap nyomtatás opció választható:
E-mail funkciók
Lehetőségünk van:
- előreszövegezett levél és csatolmányok (pl.: szolgáltatási szabályzat) kíséretében a megrendelő levél küldésére a megrendelő részére
- a munkalap nyomtatvány kiküldésére a munkavégző kolléga részére
- ellenőrizni a munkalaphoz tartozó e-mailek állapotot (küldendő/kiküldve/sikertelen/küldés alatt)
Az e-mail funkciók működésének feltétele a Cobra Üzenetközpont (CobraMessageService.exe) működése!
Távnyomtatás
A munkalapok távnyomtatásához szükséges előfeltételek ebben a bejegyzésben olvashatók: Távnyomtatás
- A munkalapíró ablakon adjuk meg a távnyomtatáshoz szükséges adatokat:
- [OK]-val mentsük a munkalapot
- A Véglegesített munkalapok áttekintő ablakon a “T” oszlopban pipát látunk a távnyomtatandó munkalapoknál. A “TS” oszlopban a távnyomtatás státusza látható. Üres “TS” érték esetén a munkalap nem volt még távnyomtatva:
- A még nem távnyomtatott bizonylatot kijelölve indítsuk a Nyomtatás / Munkalap nyomtatás funkciót:
A megjelenő nyomtatványgeneráló ablakon már láthatók a távnyomtatáshoz szükséges adatok:
A távnyomtatásra kijelölt munkalapok esetén a nyomtatási példényszám automatikus 0. Így a fizikai nyomtatónkra nem kerül semmi kiküldésre.Válasszunk nyomtatási formátumot, majd nyomjuk meg a [Nyomtatás] gombot. A távnyomtatás megtörténik.
- Az áttkintő ablakba visszatérve a távnyomtatott bizonylat “TS” oszlopában a ikon jelenik meg:
A távnyomtatott bizonylatok státuszairól ide kattintva olvashat.
- A távnyomtatott bizonylat az áttekintő ablakból kezelhető:
– Újraküldés: az értesítési email címre vagy/és más email címre újra továbbíthatjuk az értesítő emailt.
– Visszavonás: a címzett által még nem kinyomtatott bizonylatot visszavonhatjuk, vagyis törölhetjük távnyomtatás rendszerből. Címzettünk az eredeti értesítő emailben található linkre kattintva már nem fogja tudni nyomtatni a bizonylatot, hanem a következőt látja böngészőjében:
– Státusz: lekérdezi a bizonylat korábbi és aktuális állapotát, majd időrendben megjeleníti ezeket:
Munkalap lezárása
A szolgáltatás elvégzése után a munkalap lezárt állapotba helyezhető, amennyiben a Lezárással opciót jelölve mentjük el:
Lezárt munkalap már csak olvasásra nyitható meg, azon adatot módosítani nem lehet.