CobraConto.Net 2024.1 változásnapló
Tartalomjegyzék
Keretrendszer
- A Cobra.Conto.Net program mostantól percenként információt tölt le az éles NAV Online Számla Rendszer állapotáról a Cobra Computer szerveréről.
A két információ, melyet nyújtunk ügyfeleinknek ilyen módon:- működik-e a NAV éles rendszerében az adószám lekérdezés
- működik-e a NAV éles rendszerében a számla feladás
Az információ a keretrendszer állapotsorában jelenik meg “NAV” felirattal:
Az ikon fölé húzva az egérmutatót, felbukkanó ablakban is láthatjuk az információkat a :
A “NAV” felirat mellett megjelenő ikonok jelentése:
Ikon | Jelentés |
Nincs hiba egyik éles NAV szolgáltatásban sem | |
Az adószám lekérdezés és/vagy a számla feladás funkciók nem működnek az éles rendszerben | |
Lassulás tapasztalható a NAV éles rendszerében | |
nincs ikon | Nincs információ, mert például nem elérhető a Cobra Computer szervere |
A funkció csak akkor működik, amennyiben a navinfo.cobra.hu webcím elérhető a program számára! Amennyiben az Önök hálózatát tűzfal, proxy, egyéb korlátozás érinti, a navinfo.cobra.hu webcímet engedélyezni szükséges.
Ezen információk alapján
-
- számla véglegesítéskor:
- amennyiben a NAV adószám ellenőrzése nem működik, a program nem kísérel meg adószámot ellenőrizni, így ezzel nem telik el felesleges idő
- amennyiben a NAV számla feladás nem működik, nem történik kísérlet számla feladásra. Ebben az esetben a program figyelmeztetést küld a felhasználónak:
Ez esetben a NAV üzemszünet véget értével indítsunk Csoportos feladás-t, így biztosítva, hogy minden számlánk eljut a NAV-hoz!
- új partner felvétele és adószám ellenőrzés esetén csak a NAV adószám lekérdezés funkció befolyásolja a működést. NAV adószám lekérdezés üzemszünet esetén tehát:
- új partner felvétele esetén a program nem kísérli meg az adószám alapján történő lekérdezést, hanem azonnal hibaüzenetet ad:
Ilyenkor az adószámot kitörölve, a [Next >] gombra nyomva, a megjelenő üres partner adatlapon lehetséges partner rögzíteni.
- Meglévő partner adószámának ellenőrzésekor szintén ugyanezt a hibaüzenetet kapjuk:
- új partner felvétele esetén a program nem kísérli meg az adószám alapján történő lekérdezést, hanem azonnal hibaüzenetet ad:
- számla véglegesítéskor:
- SQL Express változatot használó ügyfeleinknél, amennyiben az adatbázis méret elérte az Express változatban engedélyezett 10 GB 90%-át, figyelmeztető üzenet jelenik meg belépés után:
- A következő ablakokon alapértelmezés szerint a jellemzők megjelenítése állandóvá vált:
– Számla (előkészített, végleges)
– Értékesítési ajánlat (előkészített, végleges)
– Bejövő rendelés (előkészített, végleges)
– Teljesítés (előkészített, végleges)
– Raktár (előkészített, tervezett, végleges)
– Szállítólevél (előkészített, végleges)
– Egyszerűsített munkalap (előkészített, végleges)
– Tárgyi eszköz
– Vevő napló (előkészített, végleges)
– Szállító napló (előkészített, végleges)
– Bekérő
– Szerződés
– Beszerzési rendelés (előkészített, végleges)
– Beszerzési rendelés teljesítés
– Termékek (értékesítési és normál)
Az ablakokon a táblázat felett a “Megjelenített jellemzők” mezőben alapértelmezés szerint az Intelligens megjelenítés működik, melynek hatása, hogy a lekérdezett bizonylatokon található összes jellemző külön oszlopban megjelenítésre kerül automatikusan:A mezőben a […] gombra kattintva egyedileg is kiválaszthatók a megjelenő jellemzők:
Az [x] gombra kattintva az ablak visszaáll az Intelligens megjelenítés módra.
- Mostantól átnevezhetők a Kedvencek menüpontba helyezett hivatkozások. Bővebben bejegyzésünkben.
Törzsadatok
Funkcióbővülés
- A Projekt törzsadat megadása elérhető az alábbi bizonylatokon:
– Számlaíró ablak
– Pénzügy / Kimenő számla ablak
– Pénzügy / Bejövő számla ablak
– Bejövő számla érkeztetés ablak
– Raktári bizonylatok ablakai
– Kötelezettség ablak
A projekt adat megadásával a projekthez rendelt gyűjtők bekerülnek a bizonylat fejgyűjtőihez és / vagy a bizonylat Tételgyűjtő segédjébe is. Ez a konkrét projekt paraméterezésétől függ.
A paraméterezésről és Projekt törzsadatról bővebben: https://help.cobra.hu/index.php/2024/01/31/projektek/ - A bizonylatokhoz rendelt Projekt adat külön oszlopban jelenik meg az alábbi tallózó ablakokon:
– Számla browserek: előkészített, végleges, előleg számlák, nem számlázott szállítólevél, nem számlázott teljesítés
– Bekérő browser
– Kötelezettség browser
– Értékesítési browserek: ajánlat, rendelés, teljesítés (előkészített, végleges)
– Munkalap browserek: egyszerűsített munkalap előkészített, végleges
– Vevő és szállító browserek: előkészített, végleges
– Bejövő számla érkeztetés browser
– Raktári browserek: előkészített, tervezett, végleges, szállítólevél
Partner
Hibajavítás
- Amennyiben az adószám ellenőrzés hibára futott (pl. nincs internet kapcsolat), akkor a partner nem volt rögzíthető. Javítva.
- A partner adatlapon új korlátozás felvitelekor a program leállt. Javítva.
Funkcióbővülés
- Az Online Számla Rendszerből letöltött cégnevek és címek gyakran csupa nagybetűvel érkeznek. Ezt javítja a Conto rendszer úgy, hogy a névben szereplő szavaknak csak a kezdő betűje legyen nagybetű. Kivétel ezek alól, amennyiben a rövid név egyetlen szóból áll (ez egyesületek esetén gyakran előfordul).
Számlakészítés
Hibajavítás
- Amennyiben egy számla 0-s értékű tételsorral rendelkezett, a pénzügyi feladás meghiúsult. Mostantól a 0-ás tételsort kihagyja a program a feladásból (akkor is, ha van értéke, de két tizedesre kerekítve nulla)
Funkcióbővülés
- Új funkció a Csoportos műveletek / Számlamásolat nyomtatás: a menüpontból nyíló kis ablakon a megadott adatok alapján a program a kiválasztott nyomtatóra küldi a számlákhoz elmentett másolat PDF-eket:
- Mostantól 0 Ft értékű termékdíj összetevővel is rögzíthető számla, hogy az EPR által is érintett termékdíjáramok továbbra is feltüntethetők legyen a számlán a környezetvédelmi termékdíj összetevők között. “Például ez a külföldről behozott áruk lebontott műanyag csomagolásánál a gyakorlatban a jelenlegi díjtételeket figyelembe véve a következőképp alakul: lebontott műanyag csomagolószer környezetvédelmi termékdíja (57 forint) – lebontott műanyag csomagolószer kiterjesztett gyártói felelősségi díja (219 forint) = fizetendő termékdíj (0 forint).”*
- Devizás (könyvelési pénznemtől eltérő) gyűjtőszámla esetén az ÁFA összesítőn mostantól a tételek dátumához tartozó árfolyamok részletesen nyomtatásra kerülnek:
Az Alapszámla formátum frissítése szükséges: 50-es verzió.
Pénzügy
Hibajavítás
- A Bankkivonat “Bankszámlaszámok rögzítése” funkciója nem készített az érintett partnerekhez változásnaplót. Javítva.
- Vegyes naplóknál olvasás jog beállítás ellenére is “művelet végrehajtásához nincs jogosultsága” hibaüzenet jelent meg. Javítva.
Funkcióbővülés
- Megjelent a vevői egyenlegközlők elkészítését és (táv)nyomtatását lehetővé tévő Folyószámla értesítések funkció. Távnyomtatáshoz előfizetés szükséges, annak hiányában papíralapú értesítések készíthetők. Bővebben bejegyzésünkben, ide kattintva! Az “Egyenlegközlő levél” formátumot frissíteni szükséges, új verzió: rv18.17
- 2465 és 24A60 (ÁFA) bevallások elkészítése: a Pénzügy / Karbantartás / Évnyitás / ÁFA bevallások ütemezése menüpontban megadható a 2465 és a 24A60 nyomtatvány.
- A kimenő és bejövő számla bizonylatokon mostantól megadható az Online Számla Rendszerben szereplő fizetési mód. A választható értékek:
- Átutalás – TRANSFER
- Készpénz – CASH
- Bankkártya, hitelkártya, egyéb készpénz helyettesítő eszköz – CARD
- Utánvét
- Utalvány, váltó, egyéb pénzhelyettesítő eszköz – VOUCHER
Ezeket az adatok a Kimenő számlák ill. a Bejövő számlák letöltése funkció automatán tölti, amennyiben a számla kiállítója a megadta az adatot a NAV feladásában:
A Számlakészítés modulban kiállított számlák esetén a fizetési módhoz rendelt “Pénzmozgás módja” alapján a generált kimenő számlákon is szerepel az adat:
Értékesítés
Hibajavítás
- Teljesítés leszámlázása húzó módszerrel (számlába importálva a teljesítés bizonylatot) a terméktörzsből vette a terméknevet, nem a teljesítésen szereplő megnevezést illesztette a számla tételekre. Javítva.
- Vevői rendelésből generált bekérő levélre nem került át a partner távnyomtatás email címe. Javítva.
Bejövő számla érkeztetés
Funkcióbővülés
- Mostantól az egyes állományokhoz Szakmai jóváhagyási szintek is definiálhatók. Ehhez pedig szükséges a Szakmai jóváhagyási igény feladatsablont is felvenni az állományhoz.
Termék
Funkcióbővülés
- A termékekhez megadható szerződéses ár bővült az időszakra vonatkozó, utólagos kedvezmény (diszkrét rabat) nyilvántartására szolgáló 2 mezővel:
– Minimum vásárlandó mennyiség
– Utólagos kedvezmény mértéke a minimum mennyiség elérése esetén
CRM
Funkcióbővülés
- Az Ügyfélkereső ablakon mostantól a Csatolmányok / Bizonylat fülön a partner bizonylataihoz rendelt csatolmányokat tekinthetjük át és kereshetünk közöttük.
Visszatartás kezelés
Funkcióbővülés
- A visszatartási megállapodáshoz mostantól csatolmányok rendelhetők, és az alapértelmezett csatolmány közvetlenül megnyitható az áttekintő ablakból.
- A visszatartási megállapodáson a Bank garancia adatok bővültek egy “Lejárati dátum” mezővel
Feladatkezelő
Funkcióbővülés
- Új feladat létrehozásakor vagy módosításakor kaphatnak email-t a feladat résztvevői. Ehhez egy “Feladat értesítő” email sablont szükséges beállítani a Törzsadatok / Cég / Beállítások ablakon a Résztvevő szekcióban:
Cobra.Import
Funkcióbővülés
- Az xml (ccnx) import során mostantól a partner törzsadat azonosítása nem az adatbázisban alapértelmezettnek jelölt (ClientNo.IsDeault = 1) partnerazonosító szerint történik, hanem az import fájlban megadott egyedinek jelölt partnerazonosítók és értékeik szerint. Amennyiben az import fájlban megadott egyedinek kezelt (ClientNo.IsUnique = 1) azonosítók értéke alapján kifejezetten 1 partner található meg az adatbázisban, és a Törzsadat felülírás opció aktív, akkor ez a partner fog frissülni.
- Az xml (ccnx) import során mostantól a kimenő számlához és a vegyes bizonylat tételsorához tartozó partnerazonosító értéke előtt megadható, hogy mely azonosítóban kell keresni a megadott értéket. Pl.:
<ClientNo>Adószám (VAT ID)</ClientNo>
<PartnerCode>11914055</PartnerCode> - Az xml (ccnx) import során mostantól a vegyes bizonylatból származó technikai kiegyenlítés (FinanceMixedAquittance) rögzítésekor nem szükséges az OrdinalNumber adat, elég az adóév, a napló neve és a számla bizonylatszáma. Pl.:
<FinanceMixedAquittance>
<TableTypeId>3</TableTypeId>
<TaxYear>2024</TaxYear>
<FileName>Vevő SE</FileName>
<Kind>11</Kind>
<!– <OrdinalNumber>18</OrdinalNumber> –>
<VoucherNum>PRT001_INVOICE-000018x/2024</VoucherNum>
<Amount>1270.0000</Amount>
<DueDate>2024.01.05</DueDate>
<IsGenerated>false</IsGenerated>
<IsPlan>false</IsPlan>
<Rate>1.0000000000</Rate>
<RateDifferenceAmount>0.0000</RateDifferenceAmount>
<Reference>PRT001_INVOICE-000018/2024 előleg átvezetés</Reference>
<!– <SrcAvatarId>16459</SrcAvatarId> –>
<SrcFinanceLinkId>1</SrcFinanceLinkId>
</FinanceMixedAquittance>