KERESÉS

Menu

Új szerződés rögzítése

Az állományok és sablonok paraméterezése után megkezdhetjük szerződéseink rögzítését.

 

Létrehozás lépések

  1. Új szerződések felvitelét a Szerződések / Szerződések menüpontból nyíló áttekintő ablakban indíthatjuk az [Új adat] gombra kattintva. Ennek hatására egy varázsló első ablaka jelenik mely, mely lépésenként végig vezet a szerződés adatainak megadásán. A varázsló [Next] gombjával mindig a következő lapra lépünk, a [Back] gombbal vissza, a [Cancel] megszakítja az adatrögzítést:
  2. Adjuk meg a 4 kötelező adatot (Szerződés típusa, Állomány, Adóév, Szerződés iránya) és ne jelöljük be a “Meglévő szerződés rögzítése” pipát:

    A szerződés típusa 4 féle lehet:

    1. Önálló szerződés (nincs kapcsolatban másokkal)
    2. Keret-megállapodás (később erre hivatkozva hozhatunk létre projekt-szerződéseket)
    3. Projekt-szerződés (Keret-megállapodáshoz kapcsolódik): a következő ablakon kell kiválasztanunk a keretszerződést
    4. Kiegészítő megállapodás: a kiegészítő megállapodás módja (módosítás, hosszabítás, megújítás) és a kapcsolódó szerződés a következő ablakon megadandó

  3. A következő ablakon az alábbi adatok megadása szükséges ill. lehetséges az állomány és a használt sablon paraméterezésétől függően:
    • Szerződés sablon: az itt kiválasztott sablon fogja meghatározni szerződésünk fizikai megjelenési formáját, szövegezését, a rajta kötelezően megadandó jellemzőket
    • Keltezés: a szerződésen szereplő kelte dátum
    • Határozatlan idejű: nincs kifejezett lejárati dátum
    • Hatályba lépés: a szerződés hatályának kezdő dátuma
    • Lejárat: amennyiben nem határozatlan idejű a szerződés, kötelező. Határozatlan idejű szerződés esetén nem magadható.
    • Érték: A szerződés értéke, más néven a teljes szerződésérték (Total Contract Value = TCV)
    • Deviza

  4. A következő lapon a szerződő fél megadása szükséges, a rendszerben szokásos partnertallózó ablakot használva:
    A Kapcsolat mezőben a partnerhez rögzített kapcsolattartók listájából választhatjuk ki az aktuális szerződéssel kapcsolatban illetékes kontaktot:Az Azonosítók fülön a szerződő partner azonosítóiból választhatunk, melyek fontosak a konkrét szerződés esetében:Végül a Kommunikáció fülön azon kommunikációs csatornákat rögzíthetjük, melyeken a szerződéssel kapcsolatban a partnerrel kommunikálunk. Ez lehet a kiválasztott kapcsolattartóhoz vagy partner tartozó adat, melyet korábban már rögzítettünk, de egyedi értékek is megadhatók:

  5. A partner megadását elvégezve, a [Next] gomb megnyomása után egy összefoglalót kapunk, melyen áttekinthetjük a varázslóban megadott adatokat:
    Ha bármi hibát vétettünk a rögzítés során, a [Back] gombbal visszaléphetünk a lapokon és módosíthatjuk azt. A [Finish] gombot megnyomva a szerződés adatlapja jelenik meg.
  6. A megjelenő adatlapon a Szerződés szekcióban láthatjuk a varázsló lépéseiben megadott adatok, ezeket közül az Irány és a Sablon már nem szerkeszthető:

    A új szerződés mindig Vázlat státuszban jön létre.  A szerződés ezen szekciója mindaddig szerkeszthető, míg Átnézett státuszba nem kerül, tehát az ezt megelőző Vázlat és (opcionális) Előkészített státuszban.
    A [Dokumentum szerkesztése] gomb csak Vázlat állapotban működik, amennyiben a használt sablont szerkeszthető jelöléssel láttuk el. A működésével itt foglalkozunk.

  7. A megjelenő adatlapon a Jellemzők szekcióban a kiválasztott sablonra felvett jellemzők is betöltődnek. Értékük megadása az adott jellemzőre duplán kattintva lehetséges:

    A szerződés ezen szekciója mindaddig szerkeszthető, míg Átnézett státuszba nem kerül, tehát az ezt megelőző Vázlat és (opcionális) Előkészített státuszban.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
Top