KERESÉS

Menu

Felhasználói jogosultságok kezelése

A CobraConto.Net rendszer felhasználóinak kezelésére a Cobra.Admin.exe program szolgál.

Alapfogalmak

  • Felhasználó: egyedileg, név és jelszó alapján azonosított alkalmazója a szoftvernek. A rendszernapló egyik alapadata.
  • Funkciótér: a CobraConto.Net rendszer különböző funkcióinak vagy azok egy szempontból összefüggő csoportjának elnevezése. Egy funkciótér engedélyezett vagy nem engedélyezett állapota vonatkozhat egy adott felhasználóra.
  • Adattér jogosultság: a CobraConto.Net rendszer különböző objektumaihoz (bizonylattömb, törzsadat, adatállomány) való hozzáférési szintjének szabályzására szolgáló beállítás. Lehetséges állapotai:

semmi: a felhasználónak vagy csoportnak tételesen megtiltjuk az állomány (ok)hoz való hozzáférést

kiválasztás: a kiválasztott adatot a felhasználó egy tranzakció adataként felhasználhatja, de annak részleteit nem tekintheti meg és nem változtathatja meg

olvasás: a kiválasztott adat attribútumait a felhasználó megtekintheti, de nem változtathatja meg

módosítás: full control, tehát megfelelő körülmények esetén az adattérbe tartozó adat megváltoztatható és akár törölhető is a felhasználó számára

  • Felhasználói csoport: valamely szempont(ok) alapján (pl.: működési terület, tevékenységi részleg) egy csoportba sorolt felhasználók halmaza, melyek azonos jogosultsági engedélyekkel rendelkeznek. Egy felhasználó több csoport tagja is lehet, ebben az esetben a rendszer a csoportok jogosultságengedélyi halmazainak uniójában található engedélyek legmagasabb/legmegengedőbb fokát tekinti végrehajtható műveletnek. Például, ha az egyik csoport számára a termékek csak olvashatóak, de a másik számára módosíthatóak is, akkor a felhasználónak a rendszer a módosítást engedélyezi.

Felhasználók

Az Admin program Főmenü / Felhasználók menüpontjában hozhatunk létre és módosíthatunk felhasználókat:

A felhasználó alapadatai

Bejelentkezési név: a rendszerbe való belépéskor megadandó azonosító

Teljes név: a felhasználó azon neve, melyet szeretnénk megjeleníteni bizonylatokon, pl.: Kiállította: Bokor J. Márk

Státusz: lehetséges értékek: aktív / felfüggesztett / törölt

Utolsó bejelentkezési kísérlet: év.hó.nap óra:perc:másodperc formátumban

Utolsó sikeres bejelentkezés:  év.hó.nap óra:perc:másodperc formátumban

Alapértelmezett adattér jogosultság: az adott felhasználóra vonatkozó adattér jogosultság. Üres állapot esetén a Rendszerbeállítások Jog.Adattér.Alapértelmezett állapota vonatkozik a userre. A felhasználóra vonatkozó aktuális beállításhoz képes a felhasználó adatlapján található Adattér jogosultságok szekcióban finomíthatunk a beállításokon.

Csoporttagság: itt adható meg, hogy mely felhasználói csoportok tagja a user

Funkció jogosultságok: a Főmenü / Funkcióterek menüpontban megadott, alapértelmezetten használt beállításokhoz képest engedélyezhetünk vagy vonhatunk vissza engedélyt az adott usertől

Adattér jogosultságok: a felhasználóra vonatkozó alapértelmezett adattér jogosultságot lehetséges itt optimalizálni

Új felhasználó felvétele

A Cobra.Admin.exe programba belépve a Főmenü / Felhasználók menüpontban megnyíló ablakon az Új adat gombot megnyomva tudunk új felhasználót felvenni.

Kötelező adatok:

  • Bejelentkezési név
  • Teljes név
  • Státusz: Aktív / Felfüggesztett / Törölt (csak az Aktív státuszú userek tudnak belépni a programba)

 

Az OK gomb megnyomására az új usert elmentjük.

Az újonnan létrehozott user nem rendelkezik jelszóval, a belépéshez erre is szükség lesz.

Új jelszó kiosztása

Akár meglévő, akár újonnan felvett felhasználóról van szó, az új jelszó kiosztása ugyanúgy történik.

Nyissuk meg a felhasználót és az adatlapján látható Új jelszó gomb megnyomásának hatására a felhasználó jelenlegi jelszavát törölhetjük és új, egyszer használatos passwordöt oszthatunk ki számára, melyet az első bejelentkezésnél kötelező újra cserélnie kétszeres beírással megerősítve.

 

Az igen gombra kattintva az egyszer használatos jelszó legenerálódik, a megjelenő ablakon pedig a Részletek gombra kattintva megtekinthető:

Az általános jelszóhasználatra vonatkozó rendszerbeállítások az alábbiak:

Jelszó.Diverzitás.Darab A tárolt (régi) jelszavak száma [Darab].
Jelszó.Érvényes.Max Jelszó lejárati ideje [nap]. Ezen időtartam lejárta után a rendszer felszólítja a felhasználót, hogy cserélje le a jelszavát. Amennyiben ezt nem teszi meg, a rendszer megtagadja a bejelentkezést. Ha nulla (0), akkor a jelszó sohasem jár le.
Jelszó.Érvényes.Min Minimum jelszó-használati idő [nap]. Ennél sűrűbben nem lehet lecserélni a felhasználó jelszavát. Ha nulla (0), akkor bármikor lecserélhető.
Jelszó.Komplexitás.Fok A jelszó megengedett minimális komplexitás-száma [ ]. A komplexitásszám azt fejezi ki, hogy egy adott karaktersorozat a lehetséges négy karaktercsoportból (kisbetű, nagybetű, számjegy, szimbólum) hányat tartalmaz.
Jelszó.Komplexitás.Hossz A jelszó megengedett minimális hossza [Karakter].
Jelszó.Tartalmaz.Név A jelszó tartalmazhatja-e a felhasználó bejelentkezési-, vagy teljes nevét.

Adatterek

A felhasználókhoz és a felhasználói csoportokhoz rendelhető alapvető adattér jogosultságok a CobraConto.Net adatbázis inicializálásakor létrejönnek:

Szabványos törzsadatok
Közös törzsadatok
Cég-adatok
Cég-adatok, Főkönyvi számlák
Cég-adatok, Gyűjtők
Cég-adatok, Deviza árfolyamok
Cég-adatok, Késedelmi kamatlábak
Intrastat alapadatok
Link
Dokumentumtár
Partner alapadatok
Partnerek
Termék alapadatok
Termékek
Számla alapadatok
Pénzügy alapadatok
Tárgyi Eszköz alapadatok
Iktatás alapadatok
Készlet alapadatok
Beszerzés
Értékesítés
Munkalap alapadatok
Főkönyv alapadatok
Ütemezett számla kezelés
Ütemezett számla sablonok
Kötelezettség adatok
Tárgyi eszköz leltár
Mérleg alapadatok
Project adatok

 

Ezeken kívül minden állomány létrehozás alkalmával dinamikusan bővülnek az adatterek, melyek elérése ezután igény szerint szabályozható. Az állományokhoz tartozó adattér név felépítése:

minta adóév:állománytípus:elnevezés
példa 1 2015:Szállító napló:Belföldi szállító napló
példa 2 2015:Vegyes napló:Vegyes

 

Funkcióterek

A Főmenü / Funkcióterek menüpont alatt található beállítások engedélyezett (1) / nem engedélyezett (0) értékre állíthatók. Felhasználói lekérdezések létrehozása és egyes pluginok importálása után automatikusan bővül a funkcióterek listája.

Adóév könyvelési időszak zárás
ÁFA Bevallás kezelés
ÁFA Bevallás lekérdezés
Ajánlat (értékesítés) véglegesítés
Ajánlatkérés véglegesítés
Beszerzés állomány ürítése
Beszerzés megrendelés véglegesítés
Beszerzés teljesítés véglegesítés
Beszerzési bizonylat érvénytelenítés
Beszerzési bizonylat törlés
Beszerzési igény véglegesítés
Értékesítés állomány ürítése
Értékesítési bizonylat érvénytelenítés
Értékesítési bizonylat törlés
Főkönyvi kartonok újragenerálása
Főkönyvi nyomtatványok
Főkönyvi számlaszám export
Főkönyvi számlaszám import
Gyűjtő előfordulás lekérdezés megtekintése
Gyűjtő export
Gyűjtő import
Készletmozgás érvénytelenítés
Lekérdezés építés
Lekérdezés: a Felhasználói lekérdezések létrehozásuk után dinamikusan megjelennek az adatterek közt, alapállapotban nem engedélyezett állapotban
Mérleg nyomtatás
Minimálár figyelmen kívül hagyás
Munkalap véglegesítés
Nemzeti Bank árfolyamainak letöltése
Partner export
Partner import
Partner pénzügyi beállítások szerkesztése: pl hitelkeret
Partner korlátozások szerkesztése
Pénztárbizonylat véglegesítés
Pénzügyi állomány ürítése
Pénzügyi bizonylat törlés
Raktári bizonylat véglegesítés
Rendelés (értékesítés) véglegesítés
Rendszernapló bejegyzések megtekinése
Szállító bizonylat véglegesítés
Számla állomány ürítése
Számla érvénytelenítés
Számla véglegesítés
Számlaküldés email mellékletként (Menu):Számla email küldési beállítások: a pluginhoz tartozó funkciótér
Tárgyi eszköz állomány ürítése
Tárgyi eszköz törlés
Teljesítés (értékesítés) véglegesítés
Teljesített rendelés módosítás
Termék export
Termék import
Termékkartonok újraszámítása
Vegyes bizonylat véglegesítés
Vevő bizonylat véglegesítés

 

Top