KERESÉS

Menu

Értékesítési teljesítés rögzítése

A CobraConto.Net rendszerben az értékesítési folyamatunk vevői kiszolgálásának lépéseit kezelhetjük a Teljesítés bizonylaton.

Teljesítés készülhet vevői megrendelés alapján, de minden előzmény nélkül, kézzel is készíthetünk ilyen bizonylatot. A rendszerben megszokott módon teljesítés bizonylat is lehet előkészített vagy véglegesített állapotú. Csak végleges teljesítés generálhat készletmozgást és számlát. Az előkészített állapot egy piszkozattal egyenértékű, ami nem fejt ki semmilyen hatást a rendszer többi moduljára.

Természetesen nem minden teljesítés generál készletmozgást és/vagy számlát. Ezen automatizmusok életbelépése attól függ, hogy a teljesítés állomány, melybe a teljesítést rögzítettük, hogyan van paraméterezve. Kezelhetünk például teljesítés bizonylattal bizományos átadást is, amikor a folyamat végén nem készül számla, de raktári kiadás (vagy raktári átadás) igen.

Meglévő véglegesített teljesítéseinket a Főmenü / Értékesítés / Teljesítések / Véglegesített teljesítések menüpontból érhetjük el. Ebből az áttekintő ablakból indíthatunk új teljesítés rögzítést is a kiválasztott állományba, a szokásos “Új adat” gombra kattintva:

 

Fejadatok

Az új, üres teljesítést a fejadatok kitöltésével érdemes kezdeni:

  1. A vevőt a rögzített partnereink közül tudjuk kiválasztani, ha a Keresés mezőbe beírjuk a vevő nevének első néhány karakterét és az F9 billentyűt lenyomjuk.
  2. Fontos adat az Ügylet, melyben azt határozzuk meg, hogy belföldi, EU-s vagy harmadik ország felé történő értékesítést rögzítünk.
  3. Fizetési mód: a teljesítésből generálódó számla örökölni fogja az itt kiválasztott fizetési módot. Amennyiben a fizetési módhoz van meghatározva kamat (százalékos felár vagy kedvezmény), akkor az érvényesül a bizonylat áraira.
  4. Teljesítés ideje: amennyiben a teljesítés alapján készül számla vagy raktári kiadás ez a dátum fog azokra is öröklődni, mint teljesítési és mozgás dátum.

Állapot

Az értékesítési teljesítés bizonylaton lehetőségünk van jelölni a kiszolgálási folyamat állapotát. A folyamat csak előre léptethető, visszafelé nem. A folyamat működése a teljesítési állomány paraméterezését függ.

Ezek az állapotok:

  • Kitárolás alatt: egy új teljesítés mindig ebben az állapotban jön létre. Ha készletmozgással jár a kiszolgálás, ebben az állapotban még nem történik meg.
  • Telephelyen kitárolva: ha készletmozgással jár az értékesítés, akkor tervezett állapotú készletmozgás jön létre, melyet megtalálhatunk a Főmenü / Készletkezelés / Raktári mozgások / Tervezett raktári mozgások ablakban. A tervezett raktári kiadás nem csökkenti a készletet, de lehetőséget ad például EKÁER szám kérésére.
  • Kiszállítás alatt: beállítástól függően a készletmozgás véglegesítésre kerül, vagy marad tervezett státuszban. A raktári kiadás ettől függetlenül a Készletkezelés modulban is véglegesíthető.
  • Ügyfélnek átadva: az értékesítési folyamat lezárult. Beállítástól függően a rendszer automatikusan előállítja a teljesítésből készült számlát. Beállításól függően a készletmozgás véglegesítésre kerül (ha eddig nem történt volna meg) vagy marad tervezett állapotban.

 

Tételek a bizonylaton

A teljesítési bizonylat Tételek fülén adjuk meg, hogy a vevőnek milyen termékeket vagy szolgáltatásokat adunk át az értékesítés során.

Egy tételsor alapadatai:

  • Raktár: ebben a mezőben határozzuk meg, hogy mely raktárunkból csökkenjen a cikk készlete. Szolgáltatás értékesítése esetén természetesen nem kell megadni.
  • Név: tallózó mező, melyből F9 billentyűvel megnyithatjuk a cikktörzsünket és választhatunk a termékeink közül. Shift + F9 kombinációval a mezőbe írt szövegdarabra, mint cikkszámra keres rá a rendszer.
  • M.egys.: mennyiségi egység. A termék kiválasztásakor automatikusan kitöltődik a termék alapértelmezett mennyiségi egységével.
  • Áfa %: belföldi értékesítés esetén a rendszer kitölti a kiválasztott terméknél meghatározott áfakulccsal. EU-s vagy harmadik országba történő értékesítés esetén kézzel is kiválasztható a legördülő menüből.
  • Átadott menny.: a mennyiségi egységben értelmezett mennyiség, melyet értékesítünk/átadunk az ügyfélnek
  • Alap e.ár: egységár, mely kézzel is megadható vagy módosítható. Amennyiben a rendszer megfelelően van paraméterezve, akkor automatikusan kitölti a kiválasztott árforma, a használt deviza és a teljesítési dátum alapján ide vonatkozó egységárral. Amennyiben nincs érvényes ár a kiválasztott árformában a teljesítési dátumra vonatkozóan, akkor nem kerül kitöltésre.
  • Sz: százalékban megadott kedvezményt használhatunk, ha bejelöljük
  • K %: a kedvezmény százalékban kifejezett mértékét adhatjuk meg a mezőben. Amennyiben a tételsoron kiválasztott termékből jár kedvezmény a vevőnek a beállítások szerint, akkor a rendszer automatikusan kitölti.
  • Kedvezmény: az egységárból adott kedvezmény számszerűsítve.
  • Nettó érték: tételsor teljes nettó értéke. A rendszer automatikusan beleszámolja a fizetési módhoz tartozó felárat vagy kedvezményt is, nem csak a tételsoron adott kedvezményt!

 

Kiegészítő adatok:

  • Termékazonosító, Saját: az eladó saját cikkszáma, mely alapján tudja azonosítani az átadott terméket
  • Termékazonosító, Ügyfél: az ügyfél által értelmezhető azonosító (cikkszám), mely alapján tudja azonosítani a terméket
  • Termékjellemzők: a termékre vonatkozó jellemzők, melyek fontosak az értékesítés, szállítás során. Ilyen lehet például az ADR adat, vagy csomagolás információ. A termékjellemzők termékenként szabadon paraméterezhetőek, így szabályozva milyen adatok fontosak adott terméknél, és hogy ezekből melyek kerüljenek a bizonylatra. Kézzel is kitölthetőek bizonylatírás közben, ha szükséges.
  • Gyűjtők: más néven analitikus dimenziók. Egy tétel értékesítése során itt jelölhetjük például, hogy mely projekt vagy munkaszám alatt értékesítünk
  • Tételsor megjegyzés: a bizonylatok tételéhez hozzáfűzött megjegyzést adhatjuk itt meg, ha szükség van rá. Rákerül a bizonylat nyomtatási képére.

 

Nyomtatási kép minta

  • Sorozatszám, sarzs szám, lejárat: egyedileg azonosított (sorozatszámos vagy sarzs számos) termék esetén kötelező adat. Az azonosítás módjától függően beírással kell megadni (ha a termék úgy van paraméterezve, hogy csak kiadáskor kell azonosítóval ellátni), vagy választani kell F9 billentyűvel a készletre vételezett azonosítókból. Egy termékhez több azonosítót is megadhatunk, a rendszer ellenőrzi, hogy a termék mennyisége megegyezik-e a megadott termékegyedek mennyiségével:

 

Értékesítési csomagok kezelése

Részletes leírást ide kattintva találunk!

 

Kapcsolat a rendszer más moduljaival

A CobraConto.Net rendszer bevezetése során egy vagy több teljesítés állomány (más szóval tömb) kerül kialakításra. Hogy a rögzített teljesítés bizonylat készít-e készletmozgást és/vagy számlát, a használt értékesítési állomány paraméterezésétől függ.

  • A Készletkezelés modulban beállítástól függően szállítólevelet vagy raktármozgást tud generálni a teljesítés bizonylat. Egyszerre több raktári bizonylat is készülhet, amennyiben a tételsorokon különböző raktárak lettek megadva.
  • Szintén beállítástól függően, Telephelyen kitárolva, Kiszállítás alatt vagy Ügyfélnek átadva állapotban számlát tud generálni a teljesítés.

 

Amennyiben a teljesítésből generálódott más bizonylat, az így létrejövő kapcsolatokat a teljesítés bizonylat Hivatkozások fülén tekinthetjük meg:

Top