Szerződés – vevői rendelés kapcsolat
Tartalomjegyzék
A CobraConto.Net 2025.3-as verziójától az Értékesítés modul rendelés bizonylatai összeköthetők meglévő szerződéssel vagy közvetlenül a vevői rendelés alapján is indíthatjuk a szerződés létrehozás folyamatát.
Szükséges beállítások
Az egyes vevői rendelés állományoknál szükséges beállítani, hogy az ide rögzített rendelések mely szerződés állományokban található szerződésekkel lehetnek kapcsolatban:

Az “A” oszlopban jelölt állomány lesz az alapértelmezett. Mintánkban tehát három szerződés állomány jöhet szóba majd összekapcsolás / generálás esetén.
Amennyiben egy állományban található rendelésekhez alapértelmezetten szeretnénk, hogy szerződés kapcsolódjon (szükséges legyen), jelöljük be a “Szerződés szükséges (alapértelmezett)” beállítást is:

Összekapcsolás
Összekapcsolás művelettel már meglévő szerződéssel köthetjük össze a vevői rendelést. Egy szerződéshez több rendelés kapcsolódhat, de egy rendelés mindig csak egy szerződéshez.
Lépések:
- Jelöljük a rendelésen, hogy szerződés szükséges hozzá, majd így véglegesítsük:

 - A Véglegesített rendelések áttekintő ablakban keressük ki ezt a rendelést. Az áttekintő ablakon új oszlopok adnak információt a szerződés kapcsolatról:
- “SzK”: szerződés kell a rendeléshez
 - “SzV”: szerződés van már kapcsolva a rendeléshez
 - “Szerződés Nr.” : a rendeléshez kapcsolódó szerződés száma

 
 - Ha kijelöltük a kívánt rendelést, az ablak menüsorán a [Szeződés] legördülő Összekapcsolás funkcióját indítsuk:

 - Ennek hatására megjelenik a Szerződések áttekintő ablak, ahol a szűrők segítségével keressük meg a kívánt szerződést, majd ezen dupla egér klikkel vagy ezt kijelölve és az [OK] gombot megnyomva hozzuk létre a kapcsolatot:

 - A program a sikeres műveletről tájékoztat minket:

 - Ezt leokézva már láthatjuk a rendelés sorában, hogy az “SzV” és a “Szerződés Nr.” mezők is mutatnak adatot:

 
Generálás
Generálás művelettel új szerződést hozhatunk létre a vevői rendelés alapján.
Az így létrehozott szerződés átveszi a kiindulásul szolgáló megrendelés partner, jellemző, projekt és megjegyzés adatait, hogy elkerüljük a felesleges adatrögzítést.
Lépések:
- Jelöljük a rendelésen, hogy szerződés szükséges hozzá, majd így véglegesítsük:

 - A Véglegesített rendelések áttekintő ablakban keressük ki ezt a rendelést. Ezt kijelölve az ablak menüsorán a [Szerződés] legördülő Generálás funkcióját indítsuk:

 - Ennek hatására egy varázsló indul melyen az első ablakon adjuk meg a 4 kötelező adatot (Szerződés típusa, Állomány, Adóév, Szerződés iránya). Csak a rendelés állománynál korábban beállított szerződés állományokból választhatunk:

A [Forrás bizonylat megnyitása…] gombbal, mely a bal alsó sarokban található, mindig megnyithatjuk az alapul szolgáló rendelést.
 - A 4 kötelező adat után nyomjuk meg a [Next >] gombot, és a megjelenő ablakon az alábbi adatok megadása szükséges ill. lehetséges az állomány és a használt sablon paraméterezésétől függően:
- Megnevezés: alapértelmezetten a rendelés bizonylatszáma, de bármikor felülírható
 - Szerződés sablon: az itt kiválasztott sablon fogja meghatározni szerződésünk fizikai megjelenési formáját, szövegezését, a rajta kötelezően megadandó jellemzőket
 - Keltezés: a szerződésen szereplő kelte dátum
 - Határozatlan idejű: nincs kifejezett lejárati dátum
 - Hatályba lépés: a szerződés hatályának kezdő dátuma
 - Lejárat: amennyiben nem határozatlan idejű a szerződés, kötelező. Határozatlan idejű szerződés esetén nem magadható.
 - Érték: A szerződés értéke, más néven a teljes szerződésérték (Total Contract Value = TCV)
 - Deviza

Kitöltésük után megint csak nyomjuk meg a [Next >] gombot.
 
 - A szerződő felek ablakon eleve rögzítve van a rendelést leadó vevő. Amennyiben a szerződésen használjuk majd a partner kapcsolattartó és azonosító (pl. adószám) adatait, nyissuk meg és szerkesszük, egészítsük ki a szerződő fél adatait:

 - Az utolsó [Next >] gomb megnyomása után egy összefoglalót kapunk, melyen áttekinthetjük a varázslóban megadott adatokat:

 - A [Finish] gombbal elfogadva ezt, a szerződés szerkesztő ablakot tölti be a program a megadott adatokkal, illetve a rendelésen már szereplő jellemző értékekkel és csatolmányokkal, megjegyzésekkel és projekt adattal előtöltve:

 - Ezt leokézva tájékoztat minket a program a sikerességről:

 - Ezt leokézva már láthatjuk a rendelés sorában, hogy az “SzV” és a “Szerződés Nr.” mezők is mutatnak adatot:

 

