Szerződés állományok paraméterezése
Tartalomjegyzék
A CobraConto.Net rendszerben a szerződéseket állományokba szervezzük, mely állományokhoz adóévenként bizonylattömbök kapcsolódnak.
Az állományok meghatározzák, hogy:
- a bennük rögzített szerződések cégünk mely telephelyén kezelődnek
- a bennük rögzített szerződések adóévenként milyen bizonylattömbben kerülnek rögzítésre
- a munkacsoportokat, melyek tagjai a szerződés különböző állapotaiban különböző műveleteket és feladatokat végezhetnek (a szerződés előkészítésétől hatálybalépéséig egy folyamatot vezérel a program, mely a feladatok és műveletek elvégzésével halad előre vagy lép vissza)
- a szerződésösszegtől függően milyen jóváhagyási és aláírási szinteket vesz figyelembe a program
- mely szerződés sablonok használhatók az adott állományba rögzített szerződések alapjául
- milyen e-mail sablont használjon a program a szerződés tervezet és a kész szerződés aláírásra küldésekor
Alapadatok
Ebben a szekcióban adjuk meg az alábbi adatokat:
- Megnevezés: a szerződés állomány megnevezése
- Telephely: cégünk mely telephelyén kezelődnek az ide rögzített szerződések
- Deviza: milyen devizában értelmezzük az ide rögzített szerződések értékét
- Alapért. forrás: alapértelmezetten ebbe az állományba Új vagy már Meglévő (a rendszer használata előtt megkötött) szerződéseket kívánunk rögzíteni
- Sablon megadása kötelező: milyen irányú (kimenő vagy bejövő) szerződés rögzítése esetén kötelező sablont is használnunk. Pipa hiányában nem kötelező sablont választani a szerződés létrehozásához, így a szükséges jellemzőket kézzel vesszük fel és adjuk meg a szerződésen és nyomtatni sem tudunk szerződést. Bejövő (a partnerünk által elkészített) vagy már meglévő szerződés esetén például lehet, hogy sablon használatára nincs szükségünk, mivel a szerződés nyomtatványa (fizikai megjelenése, PDF-ben vagy nyomtatóra) nem a mi rendszerünkben készül.
Bizonylattömbök
Ebben a szekcióban adjuk meg, hogy az állomány adóévenként milyen állományjellel és kezdő sorszámmal ossza ki a szerződések iktató és szerződésszámát:
Bejövő és meglévő szerződés esetén természetesen csak iktatószám generálódik automatikusan, magát a szerződésszámot kézzel fogjuk megadni a rögzítés során.
A bizonylattömbökhöz a megszokott módon jogosultságokat rendelhetünk, ezzel biztosítva a felhasználók számára a szabályozott hozzáférést a szerződésekhez.
Szerkesztők
Az itt megadott munkacsoport tagjai:
- fogják megkapni a Szerződés készítési igény és Módosítási igény feladatokat a szerződés Vázlat állapotában
- szerződésgazdaként ők tudják végrehajtani a szerződésekhez kapcsolódó műveleteket (törlés, megszűntetés, kiküldés, érkeztetés, stb)
- tudják a szerződéssablon alapján generált szerződés szöveget szerkeszteni / módosítani (már ha az alapul vett sablonnál jelölve van a szerkeszthető pipa)
Szerkesztést átnéző jóváhagyók
Az itt opcionális (nem kötelezően) megadott munkacsoport tagjai a Szerződés készítési igény feladat elvégzése után beállt Előkészített állapotú szerződéskről kapnak Szerződés átnézési igény feladatot. Amennyiben ebben a szekcióban nem adunk meg munkacsoportot, a szerződés Vázlat állapotból rögtön Átnézett lesz, kihagyva a Szerződés készítési igény feladatot.
Szerződés jóváhagyási szintek
Ebben a szekcióban összegtől függő módon határozhatjuk meg, hogy mely munkacsoportból hány darab jóváhagyás szükséges szerződéshez. A jóváhagyást a munkacsoport tagjai a számukra kiosztott Jóváhagyási igény feladatot “jóváhagyva” státuszban lezárva tudják majd megadni. Példánkban 1 HUF-tól a “Jóváhagyók” csoportból elég 1 darab jóváhagyás, tehát elég egy darab felhasználó által “jóváhagyva” státuszban lezárt feladat, 1 000 0000 HUF-tól viszont ugyanezen csoport két különböző felhasználójától kell “jóváhagyva” státuszban lezárt feladat, hogy a szerződéskötési folyamat tovább haladhasson.
Aláírási szintek
Ebben a szekcióban összegtől függő módon határozhatjuk meg, hogy mely munkacsoportból hány darab aláírás szükséges szerződéshez. Az aláírás elvégzését a munkacsoport tagjai a számukra kiosztott Aláírási igény feladatot Végrehajtva állapotban lezárva tudják majd megadni. Az aláírás megtagadását a feladat “Meghiúsult” vagy “Törölt” állapotban való lezárásával jelezhetik az aláírásra jogosultak. Ekkor a szerződés újra Vázlat állapotba lép, és ezzel együtt a szerkesztők (vagyis azon munkacsoport tagjai, amely a Szerkesztők szekcióban megadásra került) Módosítási igény feladatot kapnak.
Példánkban a legalább 1 HUF értékű (vagyis az összes) szerződés esetén 1 darab aláírás szükséges a “Székhely aláírók” munkacsoportból:
Szerződés sablonok
Ebben a szekcióban rögzítendők azon szerződés sablonok , melyek alapjául szolgálhatnak majd az állományba rögzítendő szerződéseknek. Több megadása esetén a konkrét szerződés rögzítése során választhat ezek közül a rögzítő munkatárs.
E-mail sablon
Ebben a szekcióban adhatjuk meg, hogy az állományba rögzített szerződések:
- Átnézett státusza esetén a Szerződés tervezet kiküldése funkció mely e-mail sablon alapján generálja az e-mailt, melyhez csatolja is a szerződés PDF-et.
- Aláírt státusza esetén a Kiküldés aláírásra funkció mely e-mail sablon alapján generálja az e-mailt, melyhez csatolja is a szerződés PDF-et.
Feladat sablonok
Ebben a szekcióban adhatjuk meg, hogy a szerződés készítési folyamat bizonyos állapotaiban milyen feladatokat generáljon a rendszer.
A 2023.4-es verziótól két új feladat paraméterezhető: Mérföldkő határidő és A szerződés lejár. Mindkettő a szerződés Hatályos állapotba lépésekor készül el. Ezen két feladat esetén az is megadható, hogy az állapotok bekövetkezte előtt hány nappal legyen generálva a feladat:
Amennyiben ezen feladatok felelős csoporttagjainak emlékeztető emailt is generál a rendszer, azok kiküldési ideje is csak a hátaridők előtt a megadott napok számával korábban lesz. Például:
A szerződés lejárati dátuma | 2024.11.13. |
Az állománynál paraméterezett napok száma | 30 |
A hatályba lépéskor generált feladat tervezett kezdési ideje | 2023.10.14 (vagyis 2024.11.13. – 30 nap) |
A generált feladathoz tartozó emailek tervezett küldési ideje | 2023.10.14 (vagyis 2024.11.13. – 30 nap) |
A szabályok a következők:
Szerződés állapot | Esemény / Kiosztott feladat | Ki kapja? |
Vázlat | Szerződés készítési igény | Szerkesztők |
Előkészített | Szerződés átnézési igény | Szerkesztést átnéző jóváhagyók |
Elfogadott | Jóváhagyási igény | Jóváhagyók (szerződés értéktől függően) |
Jóváhagyott | Aláírási igény | Aláírók (szerződés értéktől függően) |
Több esetben is bekövetkezhet: – Előkészített – Tervezet – Elfogadott |
Módosítási igény | Szerkesztők
|
Hatályos | Mérföldkő határidő
A szerződés lejár |
A mérföldkőnél megadott ellenőrök
Szerkesztők |
A feladat sablonok definiálásakor a legfontosabb adatok:
- Esemény (kötelező): mely eseményhez tartozó feladatot rögzítjük
- Feladat megnevezés (kötelező): mi a megnevezése a leendő feladatnak
- Kezdő állapot (kötelező): mi a kezdő állapota a leendő feladatnak
- Alapértelmezett felelős (opcionális): a mely munkatársunk legyen a leendő feladat alapértelmezett felelőse
- Figyelmeztetés: amennyiben az érintett munkacsoport tagjaihoz és/vagy az alapértelmezett felelőshöz van e-mail cím rögzítve, kapjanak-e emailes figyelmeztetést a feladatról
- Jóváhagyás: amennyiben jelölésre kerül, a feladatot egy egyszerűsített jóváhagyási ablakon tudja a felelős elvégezni, 3 opcióból választva:
-
-
-
-
-
- Jóváhagyva és lezárva
- Elutasítva és lezárva
- Függőben, vagyis folyamatban
-
-
-
-
-